LAZADA

Tuesday, January 8, 2013

... wedding: paid by groom or bride? ...

sejak semalam aku berborak dengan kawan aku pasal bajet perkahwinan.
 
ditanggung oleh lelaki 100% atau pihak perempuan 50%.
 
aku tak tahu macam mana semua ini. dan aku lupa nak tanya kakak2 aku pasal kes ini.
 
ada orang cakap kenduri macam makanan dan kemah lelaki bayar. tapi ada cakap parents bayar sebab nanti masa kenduri dapat duit hadiah semula.
 
how about photographer? make up? pelamin? door gift? wedding card?
 
semua itu macam mana?
 
ada orang cakap itu pihak perempuan sendiri bayar.
 
by right, it is true. tapi kalau belah lelaki tak ada sanding means tak ada pelamin tak kan lelaki bayar sedikit aje?
 
time ini lah mungkin akan ada komitmen antara groom and bride. kan?
 
entahlah. susah betul sebab bajet utk pelamin, gambo, kad, mekup, doorgift sume about rm10k. tak sampai rm10k la. tapi simpanan aku sendiri tak sampai rm3k. macam mana?
 
sakit kepala. any idea? please help me.
 
sudah 3 kali mengeluh nih. ahhaha! kursus kahwin sudah. when the wedding? tengok $$$!
 
TTFN!

…: Sindarela Story :…

3 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

blnje kenduri, sendiri2 klau tuk family ak..kad, photog n baju yg kongsi antre pengantin, tak termasuk dlm bajet family..

insta: lea_na_nur_ said...

btl laa sangkaan ak

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

owh lg 1, belah perempuan klau tak ckup duet, gne duet hantaran tu la tuk kenduri..

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...