LAZADA

Sunday, February 12, 2012

... interfere ...

assalamualaikum...

ini cuma entry ingin meluahkan something. tiada apa pon.
tau tak maksud interfere??
masuk campurkan.

pernah tak korang ni kapel o tunang then dimasuk campur oleh org lain. bukan orang ketiga tapi siblings.

well. aku bukan nak aib kan sape-sape pon. tapi. ini cume something yang aku rasa itu hak kite.

HAK.

bergaduh. itu perkara biasa dalam pergadohan. dalam gaduh-gaduh tuh ada yang cakap kau aku, dan sometimes maki hamun tp bukan maki pasangannye maki pada keadaan yang tidak mengizinkan. sound like orang yang desperate dan yang tka bole nak teme hakikat kan???

kalo gado dgn pasngan jgn gtau siblings pon. jangan!!!! remember ni. sebab bile kite gtau siblings secara otomatik dorg akan gtau 1 famili yang lain punca pergadohan dan terang2 they will blame kekasih siblings die dan cakap kekasih tuh teruk.

so? macam mana nak hadapi nye??memang susah. bile org dah mindset kan dlam kepala otak die yang bad psal kite. malu bukan? MEMANG MALU GILER TAHAP CIPAN!!

dorang nasihat kan kite. bukan tak nak teme tapi cara die cakap cam BLAME kite 100%. sumpah gile siyes aku rasa time tuh ak nk blah aje. tp aku tahan diri aku. sbb aku nak setelkan benda ni dgn cara baik.

aku gado, aku xgtau siblings aku langsung. tak kisah la adek aku yang sekatil ke kakak aku yg ske gelak dgn aku ke. memg tak. sbb aku tak nak dorg think badly pasal pakwe aku. siyes.

aku simpan benda ni. sampai1 tahap aku gtau BFF aku. siyes. mase tuh bff aku calm kan aku. kami sms. die ckp ko kne tabah. die tak salahkan pakwe aku masa tuh.

until now sikap aku suka berahsia wujud dalam jiwa. tak pernah pupus. aku suka pendam until 1 day aku dah tak bole nak simpan rahsia. aku terpaksa mntk nasihat kawan aku. just nasihat. tak mintka die pikir bukan2 pon pasal pakwe aku.

dengan kawan tak ape. dorg bukan masuk campur. dorg cuma bagi idea n kata2 semangat. tak pon dorg masuk campur. tak pon dorg nak pikir bukan-bukan. dorg cume cakap, ko kne kuat na. jgn kalah.

aku rasa aku ada citer cikit2 benda ni. siyes aku tak pernah buka pekung di dada. tapi aku terpaksa gak. cini link dan cini dan cini. *hurmm..aku tak tau la mne 1 yang almost sme citer.huhuhuh*

siyes. salah ke aku gtau kawan? kawan aku tak masuk campur seperti mana adik beradik dia masuk campur. siap baca mesej lagi. siyes aku tak ada hak gile time tuh...aku rasa cm nak lari laa...siap kawan aku ada yang cakap takut nak masuk campur lagi tau.

entah la. bile pikir benda ni. aku rasa cam malu nak jmpe famili dorg. terang-terang dorang dah tak suka langsung kt aku. dorg dah mindset kan yang dorang akan benci aku kan??

sebenarnye aku masih tak puas hati dengan apa yang berlaku time tuh. siyes.

bile pikir lagi. entah laa,. aku blur. entah la. sampai hati die malukan aku. sampai hati. aku dimalukan besar. besar sangat-sangat. orang dah tak suka wat ape nak terhegeh-hegeh kan.

cam hari tuh aku memg perlukan nasihat kawn. memg kwan aku hanya nasihat aku. xde pon dorg mara pakwe aku o nasihat pakwe aku. xde pon. dorg pon xnk la malukan pkwe aku. dorg tau dorg org luar. dorg nk nasihat aku je. tabahkn hati aku. jdkn aku matang. yee. itu kawan.

sebb tuh la kalo gado dgn pkwe aku tak suke gtau siblings..sbb kebarangkalian siblings nk masuk campur memang senang. senang sgt2...

k la. cni aje stori aku bole citer. nt kalo ada sambung aku gtau ek.

TTFN!


2 comments:

Noor Fatin said...

jap TTFN tu apa? haha..

aku xde siblings, aku cuma ada mama dan abah, tapi aku lebih rapat dengan mama. mama aku tau segala2nya pasal perhubungan cinta aku xkira la dgn sapa2 pn lebih dari kawan2 aku tau.. aku lebih suka berkongsi dgn mama sbb dia slalu bagi aku nasihat, kawan2 pn ada jugak aku berkongsi tapi dengan mama semua.. apa yang berlaku a sampai z bila aku kawan dgn seseorang lelaki, semua mak aku tau..

nana, ko kena tabah. :)

insta: lea_na_nur_ said...

hah. dgn mk ak memg la ak pon x rhsia..mama a the best!!

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...