LAZADA

Saturday, February 18, 2012

... suami atau ... ...

assalamualaikum.

ramai manusia ingin suami yang memahami dan sempurna. yang melengkapi seperti Nabi Muhammad SAW kita.
hahaha! siapa yang tak mahu kan?tipu la kalau aku cakap aku tak mahu.

memang susah nak cari suami yang seperti itu. mungkin satu dalam sejuta. mungkin 2 dalam berjuta-juta. kalau asyik nak yang macam tuh aje. tak kawen lah alamatnye.

suami. ya suami adalah seorang lelaki. yang akan melengkapi hidup wanita. eh. wanita yang akan meleangkapi hidup lelaki. papepun they complete each other.

memang lah seorang suami itu perlu pandai solat, mengaji, bekerja. itu memang pakej.
tapi aku mahu suami yang sanggup dengar masalah aku hari-hari. dengar dengan teliti walaupun akhir cerita aku tidak minta pendapat dia.

susah sangat ke mendengar masalah?
aku kadang-kadang suka menceritakan masalah aku saja. bukan minta pendapat pon. tak perlu! lagi-lagi bila aku cakap, "awak, saya ada masalah." then perlu cakap, "ceritalah."

then time aku tengah potpet potpet tuh. dia akan cakap, "sabarlah. mungkin dugaan dari Allah SWT mahu menguji kita. sabar ajelah."

YESS! thats what i need. itu aje. sebab bila cakap pasal famili. tak perlu otak lain untuk setelkan. hanya mendengar aje.

but when aku cakap, "awak, saya ada masalah.cmne nk setelkan?"
maksudnya, akhir cerita die perlu bagi pandangan dan pendapat yang bernas dan logik. YA! perlu! sangat perlu pendapat itu untuk bantu aku elak pening.

tapi biasanya aku ni jarang mintak pendapat. sebab aku suka fikir sendiri. sangat suka. aku suka wat otak aku penin.pastuh aku menangis. hahaha! sangat seronok berbuat demikian. best!

pernah kekasih aku marahkan aku kerna terlalu fikirkan masalah dan suka pendam. sebab bila aku ada masalah, dan bila aku malas nak menceritakan kejadian itu, aku akan menangis dalam telefon. dia hanya mampu diam. sebab sudah berpuluh-puluh kali dia tanya kenapa. terang-terang aku akan cakap, tiada pape pun.

susah untuk menjadi suami aku yang peka. sebab perempuan ini merumitkan. tapi perempuan sebenarnya bagi hint yang simple aje. cuma lelaki malas nak fikirkan sangat benda yang remeh temeh ini. SANGAT!

entah la. tapi aku tahu tiada lelaki yang aku ingin kan ini. kalau ada pon mungkin sudah menjadi suami orang. hahahha! kempunan ajelah.

tapi aku tahu. Allah tahu pasangan yang seperti manakah yang amat seswai berada di sisi kita hingga akhir hayat kita. ayuh mencari!!hahha!

oh! sudah seusia aku. pasti malas nak mencari kan?kuikuikui~~


2 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Ble dh d usia kte ni,lbh pk kn nk sesuai kn dri,baiki kelemahan, drpd mencari pasangan baru..huhu

insta: lea_na_nur_ said...

tuh la psl. ak skrg dh gile nk mencari duit dan belajar.ciss~

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...