LAZADA

Friday, January 13, 2012

... its real: my boss resign. ...

dimulakan dengan Bismillah dan Assalamualaikum.

still remember tajuk MY BOSSESS RESIGN? well. it's true story actually. i thought it only a GOSSIP! but when my boss telling me that he want to resign and he already gave the resign letter to MD so i just being quiet at that day. i still remember how i am that day. just be quiet and thinking that the gossip on September 2011 is true.

cerita ini sebenarnya berlaku pada 30 December 2011. yes! i still remember that day. the last day of my 2nd boss. 

aku sebenarnya ada 3 orang boss. opps! 4. campur bos orang putih aku dari USA. i think i had put the story at my belog. wait! i'm searching it.

wait!

wait!

hurmmm! which one the story?

wait!! *kesabaran adalah separuh daripada iman.hihi*

*pause*
ok. sebenarnye aku rasa pasti aku mahu pernah menaip cerita ini tapi tapi tapi. hihihi~ oleh sebab ketandusan idea maka aku draftkan ia dan bila aku on9 balik dan aku buang sudah semua yang dalam draft. okay. aku pandai kan? ciss!

baiklah. cukup sudah iklan ini. kita sambung balik cerit aku yang tadi okay? aku cerita dari mula la ye? hihihi~ harap kalian tak buhsan ek??

*play*

aku dahulu kala ada 4 0rang bos. semuanye lelaki. tiada wanita. *oh! aku ni dari sekolah menengah asyik dapat guru kelas lelaki (kecuali form 3). apela nasib.bos pon lelaki aje.huhu~* 

mari kita muala sesi perkenalan!
yang HOD is from USA, his name is Rich Cerini.*harap bos aku tak google nama dia.haha!*. lets call him "DADDY". his youngest daughter call him SUPER DADDY.haha!

yang ke-2, Kelvin. die ni chinese. dan boss aku yang paling baiklah!!!beshh!sebab die pernah belikan aku nasilemak!!dan belanja aku makan tengahari! banyak kali okay dia belanje, bukan sekali aje.huhu~ ini kita panggil PAPA ek.

yang ke-3, Victor. yang ini tegas sikit. aku ingat lagi 2nd day aku masuk dia dah buat aku menangis TAPI! lepas die tengok aku buat kerja dengan pantas dan tangkas dan terbaik. maka dia pernah cakap, "ehh! kalau ada orang mara-2 awak, nanti gtau saya. nanti saya mara dia.".hah! besh tak besh tak????? ini oleh sebab tegas kita panggil FATHER okay?

yang ke-4 lak, bos melayu. nama dia Azlan. dia suka mengarah2 aku banyak-banyak keje. sampaikan bos yang ke-2 aku lak cakap keje aku hanya itu ini itu ini. maka belio pun dah tak bagi aku banyak keje. kecuali yang berkaitan dengan fail aku aje. huhu. lets call him AYAH okay?hahha!

yang resign ni senarnye bos aku yang ke-3, FATHER. suatu perpisahan yang agak mengejutkan bagi aku. amat terasa kehilangan dia. dia best. hebat. tapi dia sudah temui pekerjaan yang terbaik dari kilang yang aku kerja sekarang ini.

tapi nasib baik ada kenangan kami bersama. mahu tahu? klik SINI

beliau tetap yang best dan terbaik! walaupun kedekut cikit.hahha! sori ex-boss. hihihi. tapi i enjoy with you. really appreciate it.

even bos aku chinese but aku ni tak la budak yang suka bezakan bangsa. aku senarnya suka mereka yang cam terbaik. asalakan bagus. itu aje. 

dear father! hope you will not ever forget me okay! i miss laughing at the office. quick lonely at the office. huhuh~ sabau jela kan bos. tapi pape pon bos terbaik dan harap kita berjumpa lagi dan harap bos sukses dalam kehidupan bos.

itu sajalah cerita aku pasal bos-bos aku. oh! sekarang aku hanya ada 1 bos. bos USA aku pun dah kena buang. sebab jawatn dia nak bagi kat orang lain. entah la kenapa. sebab bos omputeh aku kena buang la bos ke-3 aku follow. dan bos ke-4 lak dia jadi bos department lain. maka 1 bos jela kan?huhu~

okay. aku nak stori citer lain lak. tata!!

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...