LAZADA

Saturday, August 27, 2011

... bos bagi duit raya? ...

assalamualaikum.

semalam jumaat adalah hari last keje untuk cuti selama seminggu. hip hip hoorayy! well bila kemalasan dah menjelma sebab mood "raya" dah datang, makanya aku pun agak malas. tapi semalam aku keje kan penuh semangat, siap kemas meja. tolong bos aku kemas meja. buang drawing-drawing component yang lama-lama. wahsey! memang banyak la drawing atas meja bos aku tuh. dari tahun lepas punya pon ada.

semalam kan aku g solat zohor kul 3.30 petang. agak lewat la gak aku g solat kan kerna kerja memang melambak-lambak. aishh! pastuh kul 3.50 aku masuk opis balik. masa tuh aku tengah berdiri, sebab nak susun file la katakan.huhu. tetibe bos aku tanya, "Leana, u belum balik kan?" . aku tengok jam dan cakap, "belum lagi bos, baru jam 4 petang. balik jam 4.45 petang." . then bos aku cakap, "jangan balik dulu.". aku dah pelik. ape kono la dengan bos aku nih ek. bos aku bizi nya tak hingat. aku kekadanh terpaksa jadi timbalan. haha! *berangan dah ni*

then bila bos aku macam tak bizi, aku lak bizi wat keje bos aku sikit-sikit. tetibe bos aku hulurkan something kat aku. tengok-tengok sampul duit raya warna merah. aku dah pelik. aku cakap, " eh!! ape nih bos? duit raya? ala.. malu nya.". bos aku cakap, "amik saja. saya bagi.". masalahnya bos aku cina! huhu! tak mengapalah aku ambil dan anggap ia sebagai duit belanja. belum lagi pas cuti seminggi nanti bos aku nak belanja makan. wahh! tak sabar!

oh ye! 6th september nih bos omputeh aku nanti turun Malaysia! from US. oke! i wish that i can speak english very2 well. oke! i have to listening something. i have ENglish CD from my class. but u know how lazy i am right. hahah!

owh. meh aku tunjuk duit raya! amount dia aku tak mau bagitahu, kerna nanti ada keriakan disitu.huhu. 
aku tak tipu oke!

well. even kilang itu tak ad akeistimewaan cam kawan-kawan aku yang lain. ada cam berbuka from company, dapat bonus dan elaun raya. but i'm still happy sebab tak ada pressure keje situ. bos aku tak bagi pressure langsung. dan aku bahagia. hihi~ aku punya kerja tak dikacau. 

oh ya! aku dapat kenaikan! Alhamdulillah. walaupun 5%. tapi bos aku sebenarnya nak bagu 6%. tapi tah kenapa tah HR cakap aku tak bole dapat 5% sebab aku sorang saja kerani beliao. sabo jelahkan. tapi tak mengapalah. huhu~

well! i counting Raya day! hiphip hooray! 

TTFN!

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...