LAZADA

Monday, November 19, 2012

... zaman kanak-kanak ...

Assalamualaikum.

Aku sekarang ni kat dalam opis. Walauwehh! Tired gile semalam aku. Sadeline sampai demam dah. Hope she’s fine today.

Semalam otw aku nak balik rumah. Time tuh aku masih lagi dengan Sadeline. Dengan minyak kete yang sememangnye nazak. So agak tiada hati untuk membalas mesej itu.

Unknown number mesej aku tnya pasal jawatan kosong tempat kat company ak keje ni. Then aku tanyalah sape ni dan nak jawatan apa.
Then he reply, “ aku la XXXXX pakwe lama ko. Jawatan technician ada kosong tak.”

Then aku tak reply sebab aku tengah bz cari minyak petrol stesen untik Sadeline. Haihh.. hati tengah risau kan. So malasa nak layan sebab aku nak bukak Garmin aku.

dan Alhamdulillah. Kami jumpe stesen minyak. YEAYY! So we continue our journey untuk balik ke rumah masing-masing.

Back to the topic. Zaman kanak-kanak dengan dewasa yang sudah kerja dan punya duit sendiri ini memang lain kan.

Cuba ulang balik kenangan zaman sekolah, kita budak hingusan, tidak berapa nak kemas dan lawa. Pernah aku kawan dengan budak sekolah aku dan die inbox aku kt FB dan cakap, “ko makin lawa dan comel ye sekarang.”

Dan aku macam, *perhh! Buruk sangat ke aku masa zaman sekolah.* Hahah! Siap ada yang ajak kapel. Gile. Just only because seseorang itu lawa or comel or cute its doesnt mean they like you also.

Cuba bayangkan, budak lelaki itu adalah yang selalu kutuk anda comot or whatever then bile kita sudah dewasa, mereka kata kita comel dan sebagainya. And you like *penting ke?* haha! Lagi lagi part yang bila budak perempuan itu menjadi super model or artis or pramugari. Perhhh! You cannot imagine it! Haha!


But how about boys?
Mereka dulu NERD dan seluar tinggi gile. Then bila sudah kerja dan berduit dan kereta, si perempuan yang pernah kutuk dia budak nerd dan ape2lah will shocked tengok yang budak lelaki yang dia buli itu sangat HANDSOME dan berduit. Terfikir?

HAHAH! Thats is life! Aku dahulu yang dorang panggil aku comot dan kanak-kanak ribena sekrang asyik cakap aku comel dan nampak mature. Tapi my bestfriend masa zaman sekolah tetap akan cakap, “ko masih comel macam dulu dan tak berubah.”

Point is, bukan nak puji diri. Just terfikir. Bayangkan lah. Lawak kan? Hahahah! So sila cakap kat budak-budak zaman sekarang, jangan dok mengejek kawan-kawan mereka yang nerd sudah. Eh jap! Tapi budak-budak zaman sekarang bukan macam dulu kan? Sekarang sudah pandai lawa. Kalah aku. Aku tak reti mekup. Tp adik aku yang form 4 pandai mekup dari aku. WALAUWEHH! Hahah! So rugilah dorang tak ada zaman cam kita kan?? Hiiihi~


..: Sindarella :..

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...