LAZADA

Tuesday, March 6, 2012

... hanya untuk 20 orang makan. tapi kena bayar per head? ...

assalamualaikum.

kejadian ini memg ak akan ingt smpai bile2..aku ingt..aku akan BANNED kedai makan ni. BOIKOT!!!

hari ni aku wat makan2 kan. beramai..sbb bos ak nk benti..so g arrange lah pegi 1 kedai ni wat mkan..kate hidangan utk 20 org…

ok…kalo mknn utk 20 org means ada mknn lebeh..memg ada woo..memg ada…kalo ko g kedai mkn pon even ko dtg dgn 10 org ko akan ckp kt waiter tuh watkan makanan utk 7 org..sbb cnfm sume mkn xhbs kan kalo amik utk 10 org..

cam aku td. aku order utk 20 org…tp dtg 22 org..dh mkn tp x hbs..kami yg meja perempuan mne mkn byk sgt kan…pastuh tetbe ada lak org kilang 2 org dtg…mknn x hbs, so bdk2 nye ajk la mkn sbb ada mknn lebeh…dr 6 lauk tggl 3 lauk. kami bg yg 2 org tuh mknn lebihan..tapi tauke kedai tuh kire gak dorg..aiikk!!pelik..kn dorg x usik lauk die yg dh terhidang tuh..tp amik lauk kiteorg yg x hbs tuh..teruk!!cas smpai rm15 tp lauk ada 3 aje …teruk kan???

gile teruk mkcik tuh wehh!!!ptt ke charge cmtuh sekali???

ak mle2 ckp mknn utk 20 org..tp aku dtg dgn 22 org..then die leh lak ckp “ini mknn ngam2 utk 20 org.”

ingt kiteorg ni bodo thp gampang ke weh??xpnh g kedai mkn ke??dok dlm kilg aje???STUPID LAA!

then ada lebeh kiteorg mkn x hbs. pompuan kan bese laa. so tetbe ada 2 org staff kilg ak dtg lak, so memg byk x hbs..byk tuh leh thn la kan. bg la kt dorg..drpd nk bungkus2 wat malu,..bek bg kt 2 org tuh…

tetbe ak nk byr ada baki lg ak x byr, kne lak charge smpai 30 rgt…kire rm15 seorg..pehh!!better dorg join kiteorg aje kan???teruk!memg teruk kedai tuh..ak nk boikot gilee!

pkwe ak ckp die x ptt cmtuh..perangai serupe zionis!!kejam!!!!aaaa! lantak laa..rezeki die Allah yg bg kan..so skrg terpulang laaa…berniaga cmni pon xkan kaya la..layanan TERUK GILE!!!!!memg teruk!!!!aku tak ske!!!

1st time dan last g mkn kt situ..sumpah!!!!!*tp xbke sumpah2.mne tau terdesak tetbe kne mkn kt situ..*

tp kalo boleh elak. ak nk elak..siyes!!!!!!!!!!dem!!!

cmni org melayu niaga????????cmni?????kalo dengki dlm ht tuh xilg…cpyh la korg niaga..tak ikhlas!!!!siyes TAK!!!!

org tuh mknn lebihan pon nk dikire,…SHIT LA!! tah pape niaga..tak reti niaga!!

kalo die amik lauk campur tuh pon blm cnfm smpai rm5..memg tak pon!!!!!

aku ingt ni! aku ingt!!!

hrap Allah bg ko pengajaran. bkn aku. CASH lg. ak taknak tuntut ape2 kt ko kt akhirat nt.mls nk hadap mke ko.tau tak!!

p/s: ni entry time ak tgh mara la.pns lagi ni. ada bau lg!!aaaaaa!!!sabo ajelah.

2 comments:

Noor Fatin said...

aik? pelik gila makcik tu.. dah mintak untuk 20 orang, 20 orang la

contoh bayaran 20 org = rm200. kalau 5 orang datang makan makanan tu pun tetap kena bayar rm200 kan, bukan cancel. dan kalau 30 org datang makan pn tetap rm200 sbb diorg xmintak tambah order ke apa..

pelik2!! hahah 1st time aku dengarr!

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

makcik 2 charge harge kerusi kot..haha

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...