LAZADA

Thursday, July 28, 2011

... i never thought that i will be junior engineer clerk ...

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

hai kawan-kawan, hari ini saya mahu ajar anda macam mana nak mengira oke..huhuhu~tak adalah..hari nih aku ada blaja bahasa perancis dengan sendirinya..huhuhu~

aku kan asisstant project, so bile ada customer hantar drawing je kan,bos aku bukan nk review pon..aku la kne review kan..huhuh..tengok berat dan material spec shaja..kalo suh aku tengok benda tuh lebeh2. memang aku cau lah kan.hahah!

hari nih aku review drawing dari Perancis, dorang bukan nye nak translatekan ayat Perancis tuh ke dalam English. teruk tau. menambahkan kerja aku nak translatekan saja.isk!

drawing tuh tak adalah tnjuk kan weight,tapi tnjukkan volume part / component, so aku kena la convertkan dari cubic mm ke kilogram.tak adalah susah kalo tau formula nyer.hihihi.

tetibe dapat lak ayt cubic PO.punyelah aku mencari ayat tuh ape kebenda..cari kat pakcik google la kan..tetibe aku dapat lak kertas cm ini..1 cubic PO bersamaan dengan 16387 cubic cm.hah!

so bos aku ajarlah aku kira2 kan...tetbe kan..tengah aku snegaja lah kan tengok drawing tuh..ada drawing tuh translate english.die tulis la dlm bahse france la kan. dimension only in PO / inches..er??paham tak?
PO = pounce..cer try translate..hahah!!

sekali kena da...

POUNCE = INCHES

hahaha!!pounce (po) adalah bahasa france la..huhuhu~sabo jela kan..hihihi~

so aku ada 2 formula nak wat kiraan dari cubic inches atau po ke KG..hihihi...

nk blaja tak?jom aku ajarkan...


No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...