LAZADA

Wednesday, August 25, 2010

...kenakan tetamu di bulan syawal...

raya tahun lepas...masih segar diminda..hihi..thn lepas betapa nakal nye aku nk mengena kan org je..hihih....

thn lepas..pas rye pertme..rye ke 2 aku da beli lg kordial air...well..yg ada kt rmh nmpk cm x cukup je...so aku pergi la supermarket yg dekat kt rumah aku dan aku beli la kordial air..(btl x aku eja???liquid air tuh kite nk bancuh..hihi..maap kalo slh)

smpai2 supermarket tuh..aku pon mencari la kordial ape yg best...mencari2..aku terjumpe perisa air limau...wahh!!cm sedap je..hihi..aku ske pe air limau..heh...ape lg..aku amik la 1 botol..lg 1 air mangga...hihiih...

blek2 je..aku terus test wat air limau tuh...bese la..da tengah hari kn..cuaca pon cm pnas je..wat air limau tuh kn..tibe2 aku wat..air tuh jernih sejernih air kosong...xde lak die awan2 puteh cm air laici tuh...hmm..tetbe2 lak..aku dpt idea nk kne kn tetamu..hahhaha...

tp aku kne kn kt kawan2 aku jela...tetamu mk bpk aku aku bg air mangga ler..hihih....

nk dipendek kn cerita...1 mlm tuh abg angkt aku dtg...bkn abg angkat la...abg senior sekolah aku dtg dgn kwn2 die..mse tuh da kul 10.30 mlm da..aku tertido mse nk tggu dorg..aku da sedia kn air limau tuh dlm botol then letak dlm peti ais la..nk bg sejuk ckit..dorg dtg n aku da hidang kuih sume kn...aku pon g la amik air tuh dan tuang dlm jag...

aku bawa air tuh ke dorg...then..tgh2 aku tuang air..ada org tuh pndang aku pelik je..angkat2 kenin lg..yela..pelik knp aku hidang kn air kosong..hihi..die pon xnk minum ler...

then pas die minum..mle la 1 dialog nih...
die: aku ingt kn air kosong...rasa cm limau nih...
aku dgn mke mamai pon jwp: owhh..sori2...tuh air limau la..sori x gtau..hihi...
die: limau..ada gak ek jernih cmnih..xde biji pon...
aku: die kordial la..mne ada biji..hihi...
die: sedap gak...hihi..mati2 ingt air kosong...

hahhahaha..jaat kn aku kne kn org..hihih...cian dorg..da syak wasangka da dgn aku..heh...ape da aku nih..hihih..kwn2 yg len pon gelak kn je..abg senior aku ckp,aku pon rasa semcm air tuh..air limau rupenye..hihih...

thn nih rye aku pon rse cm nk kne kn dorg lg la..hahah...sape2 kwn aku yg dtg rmh..akn aku sedia kn "air kosong itu"...hahhahah~~

p/s: agak2 kalo ada org masuk meminang aku kan..aku nk sediakan la air tuh...agak2 kne reject ke sblm dorang rasa air tuh???hahaha....jaat aku...

3 comments:

A D I A said...

agak2nya masa angkat jug tu kawan2 duk kata dalam hati "sampai ati ko idangkan air kosong je" hehehe, rerupanya air limau. ok la tu. jgn berburuk sangka ok.

Unknown said...

hehehe...xper..bg aor 0, leh save budget...:p

insta: lea_na_nur_ said...

@adia : hihihi...tuh la..memg da kne slek maut da...tp wat mke xtau je..hihi...

@et : hahhaa..memg save giler...smpai kne cop kedekut..hihihi~

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...