LAZADA

Saturday, June 23, 2012

... auto dan manual ...

Assalamualaikum.

haihh! aku mahu menceritakan pengalaman aku yang menakutkan ini! hahahha!

jahanam kot kete bapak aku nanti kan. haihh!

meh aku mulakan ceritanya eh!

pagi tadi aku drive kete aku kan, kete aku auto but cheep one punyalah. pastuh sisa manusia punyalah. aku bukan kaya pon nak beli baru kan. huhu~

then petang tadi aku drive kereta abah. kereta abah manual dan big big big! avanza lah katakan. huhu~

before drivekan, aku masukkan kunci. then aku tekan clutch. dan tangan masukkan gear. bile aku nak masukkan gear tak boleh masuk. aku pelik dan tanya kakak aku kenapa gear tak boleh masuk.

sekali aku tengok kaki aku, kaki kanan tekan break. =___=" memang lah tak boleh masuk gear kan? sebab aku bukan tekan clutch. memalukan!

then set my mind yang aku bawak kereta MANUAL. set set set. bila kuar saja perkarangan rumah kampung itu, aku drive cam biasa lah konon-konon sudah tererkan.

then suddenly kakak aku cakap, "weh! tukar gear lah!."
dan aku "oh! lupa!" dan aku pun masukkan gear.hihi!

after beli kuih dan pisang goreng. on-the-way balik aku kena u-turn kan. then aku main u-turn aje. suddenly kete terhenjut semput. aku pelik then aku ingat dah!
LUPA TUKAR GEAR! kakak aku tepuk dahi. haihh! dua kali u-turn dan aku lupa wat kali ke-dua tuh jugak. haihh! hampeh! jahanam kete abah wehh!

oh! next week aku dan akak-akak opis nak pegi TAR kt KL. sape mau jumpe aku???ahhahhaha!! *bajet cm retiss aku ni ehh!*

k laa..ini sahaja cerita aku. aku belum lagi gtau abah pasal kes ni. mahu nya aku kena sembelih nanti.haha!+____+'

malam ni praktis okeh! HAHAAHHA! kena gelak nt dengan kekasih gua. cehh!

TTFN!

3 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

tgn ak sentiase kt gear even ak bwak kete auto..sbb dh terbiase..haha

insta: lea_na_nur_ said...

sme laa..tp mslhnye nt kekdg rse cm nk tukar gear bile rse auto ni lembap.hahhaa!

MuMMie BeRRy said...

hahaha cerita lucu, i siap bleh terpk gaya u!!! sbb i was too>>>hahahh<<< coz my car auto bila drive manual gelabah gila...
salam kenal feel free follow bck

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...