LAZADA

Saturday, June 30, 2012

... adatlah couple putus ...

Assalamualaikum!

wah wah wah! aku harap entry aku kali ini tidaklah meng-gempar-kan sangat.
sebenarnya aku tengah tunggu Nabila ni. tapi beliau dalam perjalanan ke sini dari seremban. so aku bajet kul 3 kot die baru sampai. haha!

pasal couple ni. sudah pasti kita semua tahu ia HARAM kan? sebab boleh mendatangkan maksiat. tapi aku tak sure lah kalau couple dengan niat nak nikah lepas itu apa hukum nye. tapi itu bukan tujuan untuk aku menaip disini.

ini kisah benar dimana berlaku pada zaman sekarang. faham-fahamlah kalau zaman sudah moden kan.

korang ada ex? berapa kali couple dan berapa kali putus dengan orang yang sama?

aku ada ex. and he is my puppy love. masa itu aku form 4 umur 16tahun lah kan?

ala. kalau kita couple putus lepastuh couple semula. adatlah kan. sebab dorang bukannya inform pada orang ramai pasal hubungan cinta mereka. ada yang merahsiakan then time tengah date tuh terkantoi lak. HAH! kan dah kantoi. bak kata bapak aku, "ko kalau nak g dating, g jauh-jauh." =___=" kalau parents orang lain, depa leh suh dating depan mata aje. haha!

story about my-ex. yeay! he kinda handsome for me and very nice. last time i love him so much! but now, i love ZJ.

putus kali pertama kerna dia bizi dan dia abaikan aku dan dia cakap "jangan kacau saya lagi." then i was like =___=" WHY. i asked but he dont have any answer.

putus kali ke-2 pun sebab yang sama. tapi aku lama-lama get use too. dan putus kali ke-3 adalah sebab aku tersalah mesej. aku nak mesej adik angkat aku, tapi terbagi dia then he cannot accept it and kami putus lagi.

tak sampai 3 jam he had another girl. i was like kinda mad at him but lama-lama i get used to because ZJ always by my side. time aku mengeletar nak drive malam kan, dia follow aku dari belakang. sweet kan dia? love him!

couple putus dan couple putus ni bukanlah dipanggil GILA TALAK macam orang yang sudah nikah dan cerai. like now-days yang artis kita kahwin kemain grand nak mampuih tapi lepas tuh depan cerai. err?

cerai itu sudah normalkan bagi kita? tapi kalau curang pada pasangan yang sudah berkahwin itu sangat-sangat tak okeh!

selagi hang belum kawin dan hang nak cari pasangan keliling pinggang itu lantak hang. kalau kantoi dengan pasangan sendiri, siap-siapkanlah pipi hang tuh eh. bagi tebal-tebal biar nanti kena lempang tak kebas. haha!

bila sudah kawin please setia. awak bukan boleh berjoli lagi dah. sudah ada tanggungjawab kan? so lets be matured.

aku setelah putus kali ke-3 dengan ex, aku sudah tiada perasaan dengan dia. aku sudah mula menyintai ZJ dan ZJ also love me too. i think so. ahha! aku dengan ZJ pon tak couple macam couple lain-lain. sweet gitu-gitu. tak lah. everyday aku dan ZJ gaduh. true. aku tak tipu pasal kes kami. benda kecil sentiasa menjadi besar but we still together. kalau aku dengan dia couple kan confirm suda putus lebih dari 10 kali kot.

even kami bergaduh lepas tuh tak contact 3-days, but after that we text each other and hang out. dinner together. hang out just like sebelum ini kami tak ada bergaduh. weirdo right?

but niat kami cuma 1, kami tetap mahu nikah walauapepun. so sekarang ZJ tengah kumpul duit and so am i. aku terpaksa bantut kan wishlist aku. demi perkahwinan kami. yela. kan sudah keluar berdua. so better aku end up kan hubungan kami dengan perkahwinan. cukup-cukuplah buat dosa yang melampau ni.

aku rasa kes aku dengan ex aku yang couple putus tuh kan, ramai yang mengata. alaaa. mulut orang mana boleh kita tutup. sampai bila kita nak makan dalam dengan kata-kata mereka. jodoh kita bukan pada tangan, mulut dan kaki mereka hinggakan kita perlu sembah. ye dak?

aku ni lak jenis manusia yang tak kisah korang nak couple dengan sapa-sapa pon, i dont mind as long as dorang bahagia. ye dak?

cuma if dia couple dengan orang baru kan, aku macam "WAHH!! korang bersama." then aku biarkan korang bersama. cuma mula-mula tak caya bila nampak mereka bersama. tapi aku tak maulah amik tau kenapa kau putus dengan ex kau. MALAS! dan aku bukan jenis nak mengata orang. okeh?

cuma bila kau kata she is your couple. please be faithful. jangan pulak cakap dia couple awak tapi awak ada berpegang tangan dengan orang lain. APAKES? tapi tak kisahlah sebab korang belum kawin. nak kata curang pon sebenarnya mana wujud couple-couple ni. *harap paham ape yang aku cuba terangkan.*

tapi better kita cakap she / he is my friend. senang. tak timbul fitnah tapi if kawan kita cakap, eleh tipu lah kawan, mesra kemain. dan kita cakaplah, up to u want to believe or not. andai jodoh milik kami, kami kawin. if tak, tak adalah.

itu jugaklah jawapan aku selalu cakap kt mereka. cam retiiss tak?haha! OH! I'M SO RETISS! haha!

oke lah. itu sahaja bebelan aku. malas nak cakap banyak lagi. sori tak ada gambar eh. haha! agak boring cerita ini.

p/s: kalau sudah ada kerja dan duit sila la cepat-cepat kahwin. elak maksiat. aku ni pon seboleh mungkin nak kawin. haha! #gatal.

TTFN!

4 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

bg ak..klau btul xbole go on..putuskn jela..jgn still bg harapan n bile jmpe org laen trus putuskan..klau kite rase sakit org buat kita, cmtu la jgak org laen..

p/s:jgn lupe jmput ak!! ;)

ellieandcarl'sstories said...

jom kawen reramai this year!! heheheh

Noor Fatin said...

aku harap lepas ni aku xde ex boyfriend dah. sbb lepas ni xnak bercinta lagi sbb nak bercinta dgn suami je ;)

ct cheery said...

toi2x...jom kawen cepat2x..tp make sure ada duit bawu kawen ok..hee

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...