LAZADA

Sunday, March 6, 2011

... kalau aku punyai anak ...

tarikh: 06-03-2011

aku tahu agak mustahil untuk aku punyai anak dengan usia aku 22 thn dan belum berkahwin..tapi ini semua angan-angan aku sebagai seorang ibu atau mama atau umi atau mummy atau bonda dan ape2 la panggilan yang dikehendaki asalkan sopan kan...

aku sayang mama aku...sayang sangat2 hinggakan aku dahulukan mama dari abah...

dan aku selalu mahu menjadi spt mama...jarang marahkan anak2 belio...selalu sahaja tegor dgn nada yang keras tp sangat2 terasa..hihihi...

kalau aku pnyai anak...aku ingin menjadi seorang mama yang seperti mama aku...yg pndai masak dan jaga anak2 nyew dgn penuh kasih syg,sopan dan boleh berkompromi..hahhaha!!
*gmbo contoh..bkn ank saya*

dan aku mahu anak aku tahu yang aku juga sayg kn bapa die sptmana mama aku syg abah aku sgt2...tp aku rasa abah lg sayang mama lebeh dr mama sayang kan abah...sbb abah selalu belikan mama brg2..dan bawak mama g jln2 dan makan...mureka selalu berdua...dan abah juga suka bawak anak2 nyew..xkire la yang sudah berkhwin atau pon belum..pasti bwk..hinggakan ada cucu pon still bawak g jalan2..hihihi...

dan kalau aku ada gado dgn suami aku..seboleh-bolehnyew..aku xmahu anak aku mendengar pergadohan ini..xkesah la benda nih kecik o beso..aku x mahu die merasa sedih spt aku skrg...

aku sgt2 sedih bile mama dan abah gado..kdg2 sbb degil nyew aku...peritnye hati...abah cpt marah tp belio sgt2 baik hati...mama soo softy....hihihi..

kalau aku punyai anak...aku mahu die tahu...walaupon aku ada gado dgn ayahnye x bmksd kami tidak sygkn die...

kalau aku ada anak,aku xkan kongkong die habis-habisan..mgkin sesetgh perkara boleh berkompromi...aku xnk la die nt mengalami 'kejutan budaya' bile berjauhan dengan aku nanti...agak sukar nanti...

kalau aku ada anak...aku mahu die berfikir menggunakan akal dan hati...jdkan ia satu...tp dahulukan akal kemudian hati..kalau ikut logik sahaja pon tidak boleh jua...huhuhu....

tp ini semua kalau aku pnyai anak skrg...tp satu hari nanti akan ada...aku akan menanti ank aku itu..

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...