Thursday, June 19, 2014

... buta mata hati ...

Cinta memang tak boleh dipaksa. Tapi.
Cinta bole dipupuk dan disemai.

Aku teringat hari aku bertunang.
Sebelum ini aku rasa aku tiada apa apa perasaan pada tunang aku sebelum itu. Iyalah. Pelbagai dugaan membuat aku makan hati dan membuat keputusan membiarkan Allah tentukan jodoh aku. Jika dia. Ak terima.

Selesai majlis tunang. Pihak lelaki mahu pulang. Aku turut serta meghantar ke pintu rumah. Dan ak melihat tunang aku. Timbul perasaan sayang. Aku terkedu.

Ada sahabat ak menemani hari pertunangan ak. Tiba ti a aku cakap pada dia. 'Aku sayang tunang aku.'

Kawan aku tersenyum dan kata 'dulu kau tak pernah kata seperti itu.'

Mungkin Tuhan nak tunjuk siapa jodoh aku.

Tiba hari pernikahan. Bermacam macam masalah kami lalui. Pergaduhan. Hingga aku pulangkan cincin pertunangan kami. Betul. Tak tipu.

Tapi alhamdulillah. Berkat kesaabaran dia sangat sangat mengagumkan.

Bila sudah dinikahkan. Perasan cinta timbul. Tak perlu paksa diri utk menyintai nya. Cinta dia kerana Allah.

Iyalah. Kerana Allah panjangkan jodoh kami. Alhamdulillah.

Rezeki berumah tangga ini sangat istimewa. Alhamdulillah.

Dgn doa. Usaha. Tawakal. Da berserah pada Allah. Semua nua baik baik sahaja..dan kami dapt lalui dugaan bersama.

Ujian rumah tangga sangat hebat. Tp ketabahan dua hati sangat perlu ada.

Cinta lepas kahwin sgt indah. Asalkan niat kerana Allah dan berani mengambil risiko

Jgn takut dgn jodoh yang Allah dah tentukan. Ia sebenarnya ada hikmah.

Sent from Yahoo Mail on Android

Monday, June 16, 2014

... rezeki ...

Astagfirullah.

Tak baik ak.mengungkit rezeki org. Sudah Allah yg beri mereka. Kenapa ak perlu mengata?

Ape laa yg nk jd dgn ak ni. Tak pnh nk baik. Selalu jaat.
Komplain aje. Tak reti nk bersyukur pong.

Hati ini tak pernah merasa puas. Tak pernah.

Berzikir kan lebeh baik.

Sent from Yahoo Mail on Android

Usagi Sailor Moon - Link Select

❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...