Thursday, September 26, 2013

... minyak naik dan dan dan preparation ...

minyak naik lagi? kes naik 20sen pun masih bahang dan minyak naik lagi?

sebab seludup ke negara jiran?

apalah nak jadi dengan politik malaysia ni? turunkan harga kereta pon tiada guna andai minyak naik saja.

yang aku marah bila minyak naik adalah semua barang saling kait. semua barang dalam Malaysia ni naik. agak agak laa.

ye. naik takat sepose duapolohsen memang tak ada hal. tapi kalo semua barang naik ia menjadi masalah!!

masalah besar!!

macam ni kais pagi pg pon belum tentu dapat makan pagi. kais pagi sampai malam pun belum tentu dapat makan kan.

nak kawin pun serba salah. yela. semua dalam dunia ni mencari rezeki untuk survive. kalao memasing tak naik harga macam mana mereka nak survive? macam mana?

yang makan gaji confirm confirm gaji tak naik naik kan? so? solution?

nak kawen dan barang semua naik. confirm lah dorang pakai duit yang kteorg upag dorang tuh utk dorg survive. duit mana lagi dorang nak cari?

fikirlah. nak kawal pun tengok semua tak kawal pun. konon lah! tipu aje!

lepastuh mulalah semua cakap salah perempuan sebab naikkn wang hantaran. pastuh semua salah perempuan. so kalau salah perempuan tak payah kawen. senang! muktamad! dan perempuan pon jangan jadi bodoh. maruah tuh jaga.

entah lah. nak kawen pon xtau cam mana. sebab nak berjimat pun dah tak tahu nak jimat macam mana lagi dah.

kami bukan sedara mara kecik. besar. pastuh kawan kawan semua makin rapat. tak semestinya yang dekat tuh sentiasa dekatkan?

memang marah sungguh! nak kawen menjadi susah sebab politik.

pergi lah orang orang kaya derma ka. bayar tax ke. g lah kawal rasuah sana tuh, pegilah tengok pembangunan tuh tak ada tipu anggaran siapkan bangunan kan. teruk nye!

pastuh rakyat jugak yang susah. dah susah aku nak survive nanti.

harga tanah makin melonjak naik. tak bole turun. mata wang asing makin turun. tak naik naik. minyak makin mahal.

malaysia aman? syukur lah malaysia aman kan? sebab tuh la kes ragut makin meningkat.

kalo ko org senang bole la citer. cer jadi susah cam orang lain. ko bole idop? confirm confirm mati awal.

semoga kalian idop aman di akhirat. perhitungan disana lebeh adil daripada di dunia.

 .

No comments:

❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...