... Ramadhan day 5 : Dugaan ...

Di bulan puasa, kita selalu diuji dan diduga. Ya. Tuhan tak akan menguji benda yang diluar kotak kemampuan kita. tak akan.

Banyak dah dugaan aku tempuhi sepanjang 5 hari puasa ni. Sampai 1 tahap aku tak mampu nak berkata apa. aku hanya mampu menangis.

Tuhan dengarkan luahan kita?

Andai apa yang dirancang tak dapat, apa boleh buat. sebaik baik perancang adalah Allah Maha Esa kan?

Kita bagitahu Dia yang kita nak buat macam ni macam tu. dan Dia uji kita sebab Dia nak tengok kita sentiasa ingat Dia tak bila senang nanti.

Allah SWT tak pernah mungkir janji. bila Dia sudah menguji kita, pasti Dia akan memberi ganjaran pada kita. time tuh la ujian kelalaian.

Sebenarnya Allah SWT selalu uji kita sebab Dia sayangkan kita. bermakna Dia tak pernah lupakan kita. Mestilah Dia nak kita masuk Syurga Dia kan.

Aku redha. sudah rezeki tahun ini. mungkin akan datang ada. InsyaAllah ada. cume kita kena bersabar. sabar.

ganjaranNya cuma cepat atau lambat sahaja. maka kita kena banyak banyak bersabar.

TTFN!

Comments

Popular posts from this blog

... french rose tea ...

..Cara-cara naik KTM..

... 25 ciri-ciri seorang perempuan itu menjadi murahan ...