... Bersyukur ...

bersyukur lah jerebu dah berlalu kan. Alhamdulillah.

takut sangat sangat jerebu ni berlarutan. yela sedangkan aku yg tua bangka ni sedut udara pon nk muntah apatah lg anak buah ak yg kecik2.

risau akn budak budak aje senarnye tau.

yela. akak aku yang beso boleh masuk spital sebab jerebu. tak pernah pernah ada lelah, boleh lak ada lelah. pastuh kena tahan, siap naik ambulans lagi.

tapi alhamdulillah malam tuh juga balik.

dugaan betul lah jerebu ini.

hujan pon boleh tahan lebat, sampaikan aku takut nak tido. yela. dengan guruh dan petir, teringat dah nak kiamat.

yela kan, kan petir boleh belah tanah mengeluarkan Setan. Astagfirullah. mengucap ak banyak banyak sampai terlelap.

semua ini kuasa Allah, bukan sebab politik pong.

dalam berita cakap pembenihan awan menjadi, itu satu usaha tapi semua Allah tentukan. penyebab jerebu memang salah manusia tapi Allah yang tentukan.

sometimes tak paham bile org kaitkan jerebu dengan politik dan hujan dengan politik.

kita kan sembah Allah, kenapa nak kaitkan politik?

tak paham orang yang taksub dengan politik. macam laa politik tuh bagi rezeki.. haihh~

TTFN!

Comments

indirect cause..mcm kalau kita ade dasar negara yg lebih tegas, mgkin masalah sosial dan maksiat dpat dikurangkan @ dibendung..sbb jerebu tu mcm musibah juga..mgkin sbb terlalu bnyak maksiat, Allah turun bala..stp org ade tanggungjawab masing2,sbg muslim..tuk tegur, tuk kawal.. :)

Popular posts from this blog

..Cara-cara naik KTM..

... french rose tea ...

... 25 ciri-ciri seorang perempuan itu menjadi murahan ...