LAZADA

Sunday, January 20, 2013

... stabbed behind my back ...

Tikam dari belakang atau a.k.a Stabbed behind back.

pernah tak kita suka kat seseorang itu and he/she stabbed behind our back.

OUCHH!

its kinda hurt. walaupun ia tidak berdarah tapi ia menyakitkan hati. menyilukan hati. menyiatkan hati.

parah parah parah!

inilah yang dikenali sebagai "Luka yang tak berdarah."

susah bila kita kena tikam belaknag dengan orang yang kita sayang. dengan orang yang kita percaya dengan sepenuh jiwa.

maksuh aku tikam belakang adalah, selalu kondem life kita, yang akan cakap hidup kita nih macam terlalu "LAME".

whats wrong with my life??? kalau Tuhan nak uji aku. aku terima. tapi kalau mulut macam cilaka. maap lah. memang susah kot aku nak telan. lebih-lebih lagi orang yang kita sayang kot.

manusia memang tak sempurnakan? tak kanlah kerja yang kita hasilkan tak boleh jadi seperti yang kita mahukan. bagi kita ia sempurna. tapi bagi orang lain ia belum cukup sempurna.

tahukan manusia tak pernah merasa puas. dengan Tuhan sendiri dia tak merasa puas. apatah lagi dengan sesama manusia atau sesama binatang.

tak salah pon kalau kita mahukan life yang sempurna. tapi kena ada usaha lah. aku pernah ada orang mara sebab aku mahukan sesuatu dengan sempurna. i put my life in a position where im comfortable place. if i felt that things is perfect, which it means my life is perfect.

sebab kita selesa dengan cara kita. asalkan kita tidak kacau orang dan berbuat baik dengan orang. itu adalah sempurna bagi aku. tak gitu?

orang tak akan faham kita. manusia sentiasa mendengki. sentiasa.

hati. sabar dan tabahlah. hidup ini pelbagai dugaan. rentaslah dugaan dengan jiwa yang kental.



No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...