... teguran dan sombong? ...

assalamualaikum!

having a nice day today all?

but

not me. hurmm..

okeh! abaikan aku. ini aku mahu menceritakan *ai think so* sebuah kesah dimana aku telah melakukan kesilapan *ai think so* yang kalian aakan wat andaian cm, SHE IS ALIEN. *ai think so.*

*nevermind*

okeh! lets start the story.

pada suatu hari, ada seorang gadis yang comel dan berpipi tembam tapi berat badan hanya 40kg. *itu aku!*
*nana, pls stop playing around!ini bukan kisah donggeng lah.. =.=" *

okeh mule semula.

petang tadi kul 2 petang aku pergi kenduri kawin kawan ex-opis-mate aku. meaning dia dulu 1 kilang dengan aku tapi after die tak tahan dengan tekanan keje yang kena kerja sabtu dan ahad jugak! so she resigned.

dan tadi aku pergi kenduri tuh agak LONE RANGER *teringat pulak lagu power rangers.haha!* gak lah kan, sebab aku tak bawak kekasih. see see. really alone kot. *sebab aku bukan jenis suka tayang kekasih tanpa ikatan.maybe.*

aku tak lah sorang but with akak opis yang lain. tapi paham-paham laa yang mereka sudah ada husben dan anak-anak. =.=" *really alone right?*

then suddenly aku nampak kawan sekolah aku tengah lap-lap pinggan kan. so kami pun berborak. senarnye tangan aku sebelah tuh pegang hadiah yang KOTAK BESARRRR. *kotak jeee besar.*

after salam-salam dan tanya kabar so aku cari pengantin untuk sampai kan hadiah kepada pengantin pulak. then this one guy, aku rasa aku ada menceritakan post aku pasal mamat ni, i feel like want to remove that post. *nevermind*

citer balik pasal aku terjumpa mamat itu. sudah menjadi tunangan orang. bila mau kawin aku pun xtau laa kan, then die dok pandang-pandang, aku lak wat selamber tahap cun-cun kan. haha! dan aku amik makanan dan duduk sebelah akk opis aku yang comel. hah! akk ni orang kuat pengantin, die sudah ada kat rmh pengantin pagi tadi. see see. awal kan dia sampai? then aku dok sebelah dia dan semeja lak dgn maamt ni dan tunang die.

mamat ni aku tak tegur sangat. well, dengan lelaki kan, aku memang suka buat muka sombong, haha! then dengan tunang die lak aku cume tego HAI HAI aje pon.
terukkan aku? dengan akk comel tuh aku salam. dengan tunang mamat tuh aku tak salam. haihh~

aku ni mungkin jenis manusia tak pandai approach. well, biasanya kalau ada benda yang aku nak berborak aje, baru aku nak tego. kalau tak ada, tak adalah kan. *ape jenis manusia lah aku ni kan?*

mungkin sebab suatu kejadian itu telah menyebabkan aklu tersungkur. MAYBE. sebab aku ni selalu suka approach orang tau. aku suka buat orang selese berkawan dengan aku. then bila ada orang macam endah tak endah dengan aku then dorang buat aku rasa macam orang bodoh, teruslah aku macam, "PERLU KE NAK APPROACH orang?"

aku tak tahu mana silap aku lagi dah. aku sudah jadi cam human yang KOSONG. suka buat dunia sendiri. YEP! very true!

maybe i need to be an human yang ada perasaan. MAYBE. tapi aku sudah lupa cammana nak approach orang. macam mana nak berbual. aku sudah tiada topeng semua itu. aku sudah menjadi susah untuk HIPOKRIT! kadang-kala kita as human perlu hipokrit. sebab, kalau kita tak boleh buat benda yang kita tak bole buat. apa salahnya paksa diri. maybe lama-lama kita akan jadi ikhlas. MAYBE. belum cuba belum tahu kan?

entah lah. aku BLUR. macam mana entah nak berkawan dengan human yang aku tak kenal. siyesly aku tak tahu. tak tahu langsung okeh. tak tak! aku LUPA!

aku bukan macam dulu. CERIA, fantastik, comel dan sebagainya. hodoh pun termasuk jugak. entah lah. maybe sebab aku fikir yang kawan datang dan pergi. MAYBE.

life alone. cuma bila nak mati nanti, kita kena habaq kt orang kampung minta tolong uruskan jenazah. boleh? entah lah.

aku rasa macam sombong pulak. sombong aku itu terbawa-bawa. mungkin sebab aku rasa hidup aku seperti sudah senang makanya aku LUPAkan semua? MAYBE.

entah. aku sendiri blur. sebab dengan manusia yang aku rasa taknak sombong, so aku tak sombong, dengan manusia yang aku tak sombong, aku mesra dan manja. ramai kata yang aku manja. =.=" really?

MAYBE.

aku tahu, as human kita tak baik sombong. bukan apa. dengan lelaki sahaja. mungkin aku tersombong dengan tunang mamat tuh sebab dia ada kait dengan mamat tuh. aku jenis yang tak pandai nak sorok perasaan kalau aku benci kan. kalau aku benci, terang-terang aku tunjukkan yang aku ni benci. haihh~

tapi kekadang aku BENCI dengan diri aku jugak!! haihh~

*mengeluh tak akan bawa aku ke puncak!*

life is like mendaki bukit Broga. if you want your life success, teruskan mendaki. but if you want your life be the person who never want to change but always dengki dengan manusia lain, janganlah mendaki. okeh?

thats is life. Allah sengaja mengaitkan kehidupan kita dengan alam sekeliling kita. sebab ia kait. betul tak?

nota: rindu mahu mendaki broga. Oh! aku sangat-sangat suka benda yang extrime kan??wahh! aku GAGAH kot.haha!

TTFN!

Comments

NOOR FATIN said…
xpe nana, aku pn bukan jenis ramah sgt, tetiba nak mesra sgt dgn org. haha aku jenis tgkk, dan kalau org ty smbang baru aku bleh sembang, dr kecik2 kot mcm ni, maklumlah anak tunggal kan :P

lek lek. broga best x? kikikikk
relax la nana..normal je tu bile dh makin tua(ko je, ak muda lagi..haha)klau tegur2 then terlepas ckp yg wt org bole rse x selesa nnt lg susah..jd klau ko rse xle nk tegur sgt sunyum je dh la.. =)

Popular posts from this blog

..Cara-cara naik KTM..

... french rose tea ...

... 25 ciri-ciri seorang perempuan itu menjadi murahan ...