Sunday, March 25, 2012

... futher study or marriage? ...

assalamualaikum!

dalam dunia ini sentiasa penuh dengan membuat pilihan kan? kita sentiasa kena wat pilihan yang betul. kalau salah, meranalah kita. elok-elok sudah ada jalan singkat, tapi kita tersalah pilih, makanya kite kena lahbuat sampai habis.

paham dak aku cakap ape?ahhahah!

kalau ikutkan hati aku, aku nak futher study tau. tapi bila aku tengok kekasih aku tuh, adooiiyaii. umur dia lagi. macam mana laa kan. orang lain asyik suh aku kawen aje sebabkan umur dia aje.

habis masa depan aku mcm mana? hidup sekarang ni bukan nye semua makin murah. semua makin nak mahal.tengok laa, benda dulu jual rm10 pon leh jual rm20. yelakan nak untung. itulah manusia. kalo berniaga nak cepat kaya aje. tapi kalo berniaga cam itu tak kaya-kaya jugak ye kena berubah kan. ciss!

marriage? aku tak mau laa sebab kecian kan. hang gila ke hape. ingat sebab kesian ni bole berpanjangan ke? memang la aku cintakan kekasih aku, tapi tak nak laa sebab kesian kan. adooooiyainyepon... perkahwinan sesuatu yang kita kena perbetulkan niat kite. tapi kan, mcm mana org yang kahwin pakse? niat die terpakse. tak rela, tapi waktu masa perkahwinannnye berlaku, akhirnye dorg ikhlas menerima pasangan masing-masing kan?

well. aku ini jenis yang tak-puas-hati. adoooi! sume benda laa tak puas hati kan. hate myself. ini laa orang yang tak bersyukur. Astagfirullah al-azim...teruk dah aku ni. *kena berubah!!!*

okay lah. aku sudah pikir-pikir, mau sambung blaja then aku tunggu kekasih aku cakap, "sayang, kita kwen bln sekian sekian sekian ek sayang?" then i will say,"Aman-to-Billah. insyaAllah ill do my besh!".

seee! simple aje.. tak ada la kan nak melompatkan terkinja-kinja. mungkin ada lahkan.ahhaha!
duit kawin insyaAllah ada. sebab aku tak jadi beli kereta. sebab aku mau sambung blaja. so insyaAllah semua ada.

now aku nak g sarapan! my mum masak tuh. nyum nyum nyum! tata uolls!

TTFN!

5 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

Kahwin then trus further study..klau ko nk full time study..
Tp klau nk wt part time study,better study dlu bru kahwen..

☻UsaGi NaNa☻ said...

pkwe ak ckp, kwen dan study adalah benda yg berbeza.ghahahah!so bole kwen kalo dia susah masuk minang. xkesah la full ke part time

☻UsaGi NaNa☻ said...

typo lak. SUDAH masuk meminang.

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

haha..yg 2 mmg la..
mksud ak, klau ko nk wt part time, pg ko g keje, then mlm @ weekend lg tuk study..mse bile ko nk ade mse tuk family??
tp klau full time study, ko xkeje, so ko still ade mse tuk family..hehe

☻UsaGi NaNa☻ said...

ak phm mksd ko..
ak dh ckp kt bf ak..die oke aje..die ckp die mampu tlg mne2 yg mnpu...
yg penting mse depan.huhuhu~

Usagi Sailor Moon - Link Select

❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...