LAZADA

Saturday, February 25, 2012

... perli-perli semasa berniaga elok ke? ...

assalamualaikum...

entry ni kurang sikit panas. ini hanya peringatan untk aku, kau, kau, dan kau.

even aku ni taklah tua dan taklah muda tapi usia aku ini sudah boleh kawen dan ada anak satu dah. sepatutnyer lahkan. hahahha! *oh beshnye!*

pagi tadi aku pergi pecahlaju *breakfast* dengan abah, mama, adik-adik dan anak-anak buah aku la kan. pegi kedai itu idak ler ramai orang but the service are TOO TOO TO SLOW!

siyes terlalu slow. even orang yang nak g kerja pon leh jadi lambat.

aku bukan nak menghancurkan rezeki orang. bukan. aku dulu sebelum kerja jadi kerani ni. sume kerja aku pernah buat kecuali as a operator pengeluaran laa kan. kecuali tuh. aku dahulu pernah keje kedai makan, jual baju, promoter dan jual air. u name it and aku ada pengalaman. sape cakap aku tak suka kerja? suke! lagi2 kalo bos yang bole berkompromi dengan kite. hangpa tak suka ka? tipu la tak suke kan..

point aku nak citer is, bile hang mau menjadi pelayan or promoter or ape2 aje yang berkaitan dengan pelanggan, please be nice. aku tahu ini akan ada orang cakap, "Ala! cmne kalo pelanggan kurang ajar cm kt KFC I-City tuh?" okay, yang itu memang pelanggan itu salah sebab kurang ajar. tapi macam mana kalo pelanggan tak ramai tapi pekerja kurang ajar?? macm mana? macam mana kalau pelanggan dah tunggu more 30minit tapi pelayan cakap perli-perli?

as like poagi tadi, memang slow gile. dorg more to bungkus. kenapa tak buat gilir-gilir? sekeping masuk bungkus, sekeping masuk pinggan. kan besh? ini tidak!!!

nak tahu ape budak2 tuh cakap?
"kalau nak cepat, pergilah kedai mamak. roti semalam."

ikutkan hati aku memang nak sound. tak kisah lah depa nak citer pasal siapa pon tapi time tuh memang aku tunggu lama. THEY SHOULD APOLOGIES! not rude!!!

perlu ke kurang ajar cm itu? rezeki tuh Allah dah bagi patut bersyukur. dan the point is awak dah salah patut nice la. kalau Allah tuh bayar cash la kat korang. nak buat cmne?cmne? rezeki putus lak tuh.aaa! mati kebulur lah kau kan!!!

dulu aku pernah kena dgn promoter JUSCO ni. *hah! amik ko!*. ada satu baju ni canteq. cm bese la aku suke windows shopping aku test mcm tuh kt badan tetbe ada suara cm sial berkata,"hah!canteq sgt la tuh kan kak."..kbtln adik aku pggl dan aku ckp kt adk ak,"mi, canteq kan." adik aku jwp cnteq".
siyes aku sleng orang tuh sampai ilang pandangan. ehh! awak dengan customer cmtuh memang susah la kan rezeki ko! mulut cm CILAKA!


aku dulu pernah keje kedai kaya ball dan waffle. korang paham-pahamlah kan kalo dah keje kedai makan cam aku. NON-STOP beb! letih sangat-sangat. tapi aku puas. memang ak pernah kena mara dengan customer sebab lambat. tapi dah benda tuh masak. aku bukan suka-suka hati nak slow.kang kalo tak masak, nanti dorg return lak. kan dah susah. sape nak jawap dengan bos? return pastuh nak duit pulak tuh. hah!cmne?

siyes aku sabar dan layan kan aje. then siap ada yang blah time order tuh. aku dah cakap awal-awal, ramai orang ni. lama sikit ek. tggu tau. sorry. then org tuh accept my apologies. see! simple!

ahh! budak pagi tadi tuh pon kebanyakannye lelaki. darah panas. cakap ikut nafsu.

tak kisahla. selagi customer tuh tak maki tak campurkan isu kaum or whatever. kalo boleh sabar, sabar. kalo boleh mintak maaf. kalo tak dapat nak ikut kehendak dorg reject dorg. ada paham?

and u as pekerja or yang berunding dengan customer. U SHOULD BE NICE!!


No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...