LAZADA

Sunday, November 27, 2011

... terima teguran secara positif atau negatif? ...

assalamulaikum.

sudah lama kau nak buat entry ini. entry ni aku buat masa aku kat opis. aku guna emel kerja aku pastuh aku emel ke yahoo aku then kt rumah aku pon on9 la kan. hurrmmm. sudi-sudi lah membaca kan.

waktu itu 25/10/11. The Tuesday morning with all of love. WT?? consider it back, actually not so joyful this morning. Many things happen to me. Many of things sadness.

Aku memang terima semua teguran. Aku diam. Aku kalau nak terima teguran seseorang itu aku tidak akan bercakap apa-apa pun. Aku hanya mampu diam. Sebab aku diam adalah aku mahu fikir semula silap dan salah aku. Bukan aku diam untuk menjadi kepala besar. Tidak.

Jika aku menjawap okay atau iya atau baiklah. Itu membuat aku panas baran sedikit. Mungkin aku akan berdendam. Ya. Menjadi manusia penuh dengan dendam. Sampai mati hidup aku penuh dengan dosa hanya kerana dendam. Ah! Sudah! Aku tidak mahu mati penuh dengan penyiksaan kerana manusia lain. Cukuplah dosa aku sendiri lakukan yang tidak tertanggung ini.

Terima kasih kerna tegur aku. Aku terima teguran kau. Baik atau buruk teguran itu, biarlah aku dengan Tuhan saja yang tahu. Walaupun pahit untuk ditelan tapi semua teguran ataupun amaran dari kau, aku tetap terima. Biarlah orang pijak kita. Jangan kita pijak orang.

Cuma.
Aku akan bersabar bila masih ada iman di dada. Ya. Iman memang senipis kulit bawang merah. Senang dikoyakkan. Tapi kalo kita pandai jaga pasti tiada cacatnya.tapi sedangkan buah epal diluarnya cantik tapi bila dipotong penuh dengan ulat. Eeuuuwww!

Aku kerja, maka aku harus bersikap Professional. Walauapapun, aku harus professional. Jangan kerna nila setitik, habis semua baju berwarna nila. Rosak. Rosak.

Well, hidup harus diteruskan. Dengan senyuman semanis habis dan tabahan iman di dada.

thats all i can bubbling. TTFN!!

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...