Wednesday, November 30, 2011

... RM50 yang baru ada yang palsu? ...

assalamualaikum.

aku nak stori cikit pasal duit paslsu ni. huhuhu~ dulu kan masa tahun 2008 kot. atau awal tahun 2009 aku masa itu keje sebagai salesgirl. jual wafle. huhu. sedap tau aku masak.hahahha! *maaf mengarut* k. senarnya masa kejadian tuh duit paslsu tuh bukan di tangan aku yang dapat. tapi tangan partner aku. die yang pegang duit tuh. aku hanya pulangkan baki sahaja. dan waktu itu kelam kabut. kali kedua aku mahu kena kan. nasib kawan aku perasan yang itu duit palsu, maka aku pun kejar la manusia berkenaan tapi tidak dapat kan. aduuh! kalo dapat kan besh. confirm2 la mlm tuh mke aku masuk tb kan?hahaha!

oh ini kejadian malam ini. aku pergi pasar. siang tadi aku sudah cucuk duit gaji aku dari ATM kan. maka tadi aku shopping la.beli handbeg keje saja lah. setakat rm20 la.hahaa! murah kan??????????
tp masa beli handbeg tuh aku leh pulak bg duit kecil2. sekali aku nak beli roti john kan aku tak ada duit kecil maka aku hanya ada rm50 aje. huhu.

masa aku bagi rm50 tuh senarnye aku tanya bdk tuh ada tak duit kecil, kalo tak ada aku ingt nak pinjam kawan aku la kan. tapi die cm tak sabar la kan. cm terus ambil duit tuh. aku tanya elok-elok kot. tapi tak apalah die dah ambil tetibe aje die langit kan duit tuh bawah cahaya lampu.

daaaaaaaa! faham-faham la kan kalau dah cam itu. bermakna die nak tengok sama ada duit itu benar atau tidak kan?

senarnye terasa gak la malu time tuh. tapi kan. aku tak nak salahkan die.

aku nak salahkan MANUSIA BODOH yang mewujudkan duit palsu! bodoh kau! oleh sebab kau orang tuh dah tak percaya kat aku. ko tau tak camne perasaan bila org tuh dah tak caya kat kite? ko ape peduli kau manusia jahanam!

tapi agak pelik la sedikit. sbb aku bagi tuh duit rm50 baru. bkn rm50 lama tuh. tak la lama sangat kan. tapi kan duit rm50 lama tuh kan yang banyak wang palsu kan? huhuhu~ kalau betul duit rm50 br tuh pon sudah ada palsu ini bermakna............

KALIAN! BERHATI_HATILAH SEMASA DAPAT DUIT TUH. langitkan lah duit itu untuk melihat ia benar atau palsu.

tapi tuh la. zaman dah teknologi kan. takut duit palsu tuh pon depa bole menjadikan ia 90% macam duit ori,

aduh dunia. sudah binasa. macam manalah manusia mahu hidup harmoni kan? tak boleh ker fikir yang elok-elok? perlu sangatkah aniaya orang lain?

jahanam laa kalian yang kerap memalsukan duit. dush!dush!

papepon hidup ini perlu berhati-hati kan? well! berhati-hatilah kalian!

1 comment:

Makbed said...

alamak..takut la plakk.