LAZADA

Thursday, October 6, 2011

... losing him ...

assalamualaikum.

losing him? who? him. yes, him. i don't mean Tuhan. but him adalah manusia biasa. juga hamba Allah SWT.

him. i love him. maksud love itu sayang. but i have to refuse the feeling. i don't know why. just because i love him as a friend.

*sepatutnya perkara ini dalam luahan belog aku lagi satu. tapi tah kenapa aku tertiba mahu ia dalam ini.*

bukan aku tidak mahu menyintai dia. mahu juga. tapi hati aku tidak boleh dipaksa. dan memang betul aku bahagia dengan dia. sangat-snagat bahagia. tapi siapa sangka jodoh itu bukan milik kami. bukannya aku memilih. tapi siapa yang tidak mahu yang terbaik bukan? tapi itu tidak bermakna yang dia bukan yang terbaik untuk aku.

cuma

dia terlalu baik untuk aku. dan aku takut cinta aku tidak dapat menandingi dia. tapi ramai orang selalu kata.

"ambil mereka yang menyanyangi kita. bukan kita menyanyanginya."

okay. someone please tell me. if semua orang menanti disayangi, sampai bila diri ini nak disayangi?

*okay. aku dah gile*

maaf. aku bukan jenis gadis yang suka menghabiskan masa untuk bercinta. sejujurnya ya. andai orang dah tak mahu, aku angkat kaki. begitu juga kalau aku berkawan dengan lelaki kan. aku berkawan dengan dia. tapi bila dia macam tidak mahu berkawan dengan aku kan, makanya aku menarik diri. buat apa kita nak terus berdiri untuk mereka yang tidak perlukan kita kan. aku pun tak hinginlah!

apa yang aku cuba katakan ini semua ada kaitan walaupun ramai kata tiada kaitan langsung dan aku ini jenis manusia yang suka melalut.

so?

bukan senang nak biasakan diri bila kita sudah kehilangan seseorang. andai kita kehilangan seseorang, pasti orang yang kita sayang juga akan menyusur kemudian kan. maknanya kita sudah tiada siapa lagi kan.

manusia mudah takut. takut tidak seyangi. tapi manusia selalu lupa yang Allah SWT selalu menyayangi kita walauapapun asalkan kita sentiasa patuh pada arahan-Nya. betul tak?

walauapapun, aku doakan him sentiasa dalam keadaan sihat dan sukses dalam pelajaran dan kehidupan. maafkan aku kerna aku tidak terus berada di sisi kau. kerna aku mahu melihat sejauh mana kau boleh berdiri tanpa berpegang dengan aku.

tapi aku percaya, kau mampu berdiri teguh tanpa perlu memaut pada aku kan. ^__^

apapun, aku sentiasa ada di sini untuk membantu mu wahai kawan.

2 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

klau mus bce nie mst die geram..
apsal la perempuan dok tolak lelaki yg baek..
hahahaha

insta: lea_na_nur_ said...

hahaha! muss memg la cm gitu.

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...