LAZADA

Monday, October 24, 2011

... jagalah mata anda! ...

assalamualaikum. 

today aku MC. sebab ape? sebab doktor telah bagi aku cuti. kikikiki! baiklah. aku cuti sebab aku pergi check mata. dia seperti ketumbit tapi tiada nanah pun. pelik kan? lepas tuh dalam kelopak mata lak tuh. 

komen doktor kat aku, "mata awak banyak kuman la. awak kena basuh bersih-bersih."

korang nak tak share dengan aku cara-cara buang kuman dengan mudah dan FREE! haha! tak adalah free sangat tapi boleh la. kuikuikui!

baiklah. doktor kata cara ini perlu dilakukan setiap hari dan 3kali sehari. ini boleh manghalang kuman pada mata kita merebak dan elak dari ketumbit ada. oke?

1. sediakan air suam setengah cawan atau tidak sampai setengah. make sure suam oke?
2. titik kan "SHAMPOO JOHNSON&JOHNSON BABY" sebanyak 2-3 titik sahaja. "ala! shampoo yang iklan TAK PEDIHKAN MATA!" - ingat tak? hihi
3. amik COTTON BUD dan kacau dalam air yg ada shampoo itu. dan kemudian sapu pada kelopak-kelopak mata kita.

senang kan? cuma perlu beli shampoo johnson&johnson aje laa. ala.. botol kecik tuh below RM7. then boleh guna sampai sebulan derr. 2-3 titik tak adalah banyak sangat kan?

selamat mencuba! 

dan aku tengah mencuba la nih. nasiblah ada akak aku yang dah beranak 8hb oktober 2011 hari tuh. so adalah benda-benda itu. hahahahahaha!

well! enjoy laa! 

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...