Thursday, August 18, 2011

... Taaruf ...

Assalamualaikum.

Taaruf. pernah dengar suatu ketika dahulu semasa mula-mula cerita "AYAT-AYAT CINTA" bersiaran di TV3. i like that kind of movie. tak adalah macam filem sekarang. cinta sampai mati la. BAGAI!

Taaruf adalah yang terbaik bagi aku. aku sendiri pernah minta kat abah dan mama pasal Taaruf suatu ketika dahulu masa aku putus cinta. sangat-sangat tak suka. but I meet someone sudah. dan aku rasa dia yang terbaik dan aku tak mahu lepaskan dia.

*rasa seperti mahu menangis*

nak tahu lebih lanjut Taaruf itu apa? sila klik SINI.

tapi kemungkinan zaman sekarang mungkin tak macam dahulu. tapi aku percaya, tiada dahulu, tiadalah sekarang kan?

aku pernah luahkan hasrat aku pada abah dan mama carikan jodoh untuk aku. tapi mereka bergurau dan berkata, "kang aku carikan yang juling baru tahu.." ish..ape la abah nih. cakap bukan-bukan lak kan. aku tahu pilihan abah sepatutnya tepat. kerna andai ikut Hadis Nabi SAW kita pon ada cakap, Jodoh anak perempuan harus dipilih oleh bapanya berdasar kan agama si lelaki itu. well, agama harus diutamakan.

Taaruf sangat hebat. kerna kita dapat kenal dia dalam masa yang singkat. masa dirisik,kita dapat tengok muka saja. masa tunang sudah bizi mencari duit nak kawen kan? dan selepas nikah itulah baru nak kenal hati budi yang sebenarkan. susah nak hidup cam itu. tapi komitmen paling tinggi kena ada. akal dan hati harus bersatu.

tapi yang penting. sersyukur dengan apa yang ada. dan jangan lupa berdoa untuk berterima kasih pada Yang Maha Esa.

gud nite all.

TTFN!

2 comments:

NOOR FATIN said...

dalam ayat2 cinta tuu. hehe ingat2 ;D

☻UsaGi NaNa☻ said...

yep..cm indah saja cinta pandang pertama kan..huhuh~

❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...