LAZADA

Thursday, August 4, 2011

... FAVICON simple like eat cake! ...

Assalamulaikum!!

goodday kawan-kawan..korang nak tahu tak cara-cara buat FAVICON??

btw..ini favicon utk google chrome aje la..kalo korang ada mozilla..aku rasa blog nih dah sediakan favicon cara mudah je mase kat design, page elament kan??
*memandai aje aku eja elemant ek??kahkahkah!

tahu tak ape itu favicon?ala..yang kt URL tuh ada corak lain selain daripada bentuk B = blog tuh la..hah!
aku ada simple step..haha!

mula-mula sila klik link" INI"

Then korang cari la part mana yang die min korang choose file.korang amik la file gambo korang yang bese-bese..JPEG dan seangkatan nye la..oh ya..sblm terlupa,sebelum korang tekan UPLOAD, bawah tuh ada kan "NO SHARPEN". yang tuh korang nak kasi SHARP cam edit gmbo pon bole..

sila la tekan kalau mahu oke?

then korang dah upload kan?

nanti kuar seperti dibawah!


ok!korang tengok betul-betul ek...tuh die ada bg korang 2 cara..
TAPI!!!
nasihat aku korang amik yang ada satu step aje..tau2...
copy LINK die tuh

then g HTML blog korang..

tahu kan kat mana?
cari yang ada
"head"
'.......................................
...............................
........................................
...........................................
(paste LINK tuh kt sini..atas "head" oke?)
"head"

letk link tuh ats head yang last..faham kan?

pastuh korang cari ....
nih!korang letak kt atas yang last nih..letak sebelumnye la..

then SAVE!

paham tak?senang kan??aku buat senang aje..huuhuhu~


SELAMAT MENCUBA..

*aku rase,aku jee yang baru citer pasal favicon ni..huuh~*

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...