LAZADA

Wednesday, July 27, 2011

... baju kurung atau kebaya? ...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

korang ada tak tengok FUUHHH! yang c Awal Ashaari jadi pengacara itu?
kan dorang ada tanya artis kita, baju untuk raya nanti kebaya o baju kurung?
well kebanyakan pastilah artis akan cakap baju kebaya kan?

hurrmm~cian baju kurung..semakin hilang dimakan zaman..korang jangan xtau yang baju kurung sekarang sudah berubah wajah..korang ingat muka je ke bole berubah wajah?baju pon boleh tau..

tak caye?cer korang google..taip la BAJU KURUNG MODEN..nanti banyak lah kuar macam2 corak dan design baru baju kurung..

caye x??haha!

ape beza baju kurung tak moden dengan baju kurung moden?

bezanya adalah baju kurung tak moden tiada kating atau mksd lain adalah tiada potongan badan.straight je cam tuh.pastuh die cam beso ckit.huahuahua~

yang baju kurung moden lak,die seksi tang leher..haha!makin panjang dan beso lubang itu.pas tuh ada potongan badan sedikit seperti pesak gantung atau baju kurung pahang atau riau..huhuhu~but more ketat ckit..maybe sedikit jarang-jarang..

but still orang akan cakap, baju kebaya menjadi pilihan..sebab ape?

sebab boleh belah tang sana,boleh belah tang sini,bolen tnjuk tang sana,bole tnjuk tang cni..lepas tuh kn boleh di-KETAT2-kan kan?heh~

aku pon ada gak baju kebaya.2 tahun sekali aku buat baju kebaya.tapi baju kebaya ala2 baju barung.tau kan baju barung?die tiada potongan atau potongan nye sedikit sahaja but more to straight..huhuh..

baju kurung tak moden makin tak digemari ramai.sebab semua wanita yang ada di Malaysia suka ada potongan2 saja..

caya tak aku tiap tahun raya ada baju kurung tau..dr aku kecil,smpai aku dah kedabak nih,pon pakai bj kurung tak ada kating tau..straight je..dh la pnjang lepas lutut..pastuh tak ada kating..tapi aku tak pernah komplein kat mama..sebab itulah baju tradisional kite..haroos bangga sebab baju itu menjadi baju antarabangsa.

owh.memg aku ada baju kebaya.tapi tahun ni maybe tak ada..sebab thn lepas pon pkai 3 kali kebaya tuh..hihi..tahun ni cume ada baju kurung tak moden dan baju kurung pesak gantung..

hah!korang2 nih tak payah la jdi cm artis yang suke kebaya jee..sebab kebaya adalah baj yang tak cukup kain..mksd nye seperti transparent la..ape lg..nampak tang sana,nampak tang sini la..huhuhu..ala..sekarang tak banyak la artis cukup kain..pernah nmpk artis ckup kain?yang tak bertudung tuh ckup kain?tak kan??

kalo tak bertudung tapi cukup kain,ok gak kan..sebab mungkin semakin lama,semakin ckup kain..kite tak tau masa depan seseorang.tegur sebaik-baik mungkin.andai tidak boleh jugak,doa kan saja..

owh..aku citer sume2 nih sebab aku nak cakap yang aku sekarang jual baju kurung!!!bju kurung pesak gantung jee..jenis kain benang emas dan english cotton..huuhu~

sekarang aku nak masukkan gambo la..wee~~moh elr beli..murah je..1 pasang baju yang dah siap RM70 termasuk postage la..huhu~

k la..

TTFN


No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...