LAZADA

Sunday, May 22, 2011

... my bad day! ...

today is sunday!!horaay!

but today also know my BAD DAY EVER!!

oke...sepanjang aku hidup ini..Alhamdulillah aku masih hidup...bukan mahu merungut oke..cume mahu meluahkan yang today aku ada bad day gile la!!huhu...tapi tidak mengapalah....dugaan dari Allah SWT kan..so kita kena terima dengan hati yang tabah dan terbuka..

ekceli today aku dengan kawan aku ingat nak g menonton wayang kat Sunway Piramid..(Aeon Bukit tinggi dekat mahu yg jauh..hihihi..)..saje gedik2..ahhaha!

so bermulalah pagi yang cerah, aku bangun tido bla bla bla bla...then pastuh kul 10 pg aku mesej kawan aku...berbunyi cam gini...

aku: woi...jadi tak kuar??
kawan: jadi2..kul bape mahu?
aku: ikut suka la..xde hal la..
kawan: owrite..kul 11.30 la oke?
aku: oke saja..xde hal la..
kawan: tapi aku xde kete..ko amik aku oke?
aku: oke2...nanti roger..

kul 10 pagi aku mesej..bermakna pas 'SMS' tuh aku kuar bilik dan tengoklah "DRAGON BALL" di NTV7...besh kn??ahhaha!aku suke...pastuh dah habis aku masuk bilik balik..then on lappy lak nk men game "IT GIRL" la katekan..huhuhu...sabo jela..
tetbe aku tengah nak main game tuh dapat lak mesej berbunyi cm gini."tengah siap ke?"

WTFish??aku belum mandi lah!!!!!!!!!!
tapi dengan pelik aku masih terpacak depan lappy men game..hihihi~sabo jelakan..

main game..dan main game..dan main game..tetibe tengok-tengok jam kul 11.10 pg..wahh!!dengan gopoh gapah mandi pon tah la..*jangan tanya*..pastuh kan mekup lagi...kul 11.30 baru nak sarung shawl..hp lak dah berbunyi..tetibe lak adik aku ckp "kak,hantar aku g tuisyen."

aku yang tengah gopoh gapah jadi terdiam..aiishh!bukan nk habaq awal2..tup-tup aku siap kul 12 gak dan gerak kuar amik kawan aku dan hantar adik aku...

mula-mula pas amik kawan aku dan otw hantar adik aku, aku isi minyak dulu la kan..then pas isi minyak tetibe aku rase stering kete cam kasar..aku diam la...still drive..pastuh dah hantar adik aku..aku bawak la nak g sunway..

tetibe..

kete itu mengeluarkan bunyi semacam bila aku tekan minyak...dan aku mula-mula ingat biasa saja..tapi lama-lama kawan aku suh patah balik, sebab kete cam semacam dan aku terbau sesuatu aje..

bila sampai kat trafic light aku nak u-turn kat fly-over, tetibe lak kete pon mati...

waaaa~~~tak boleh hidup beb..cuak sekejap lah aku, then kawan aku nih pon turun lah..aku lak double signal la..*nasib kawan aku lelaki*..dia tengok depan dah berasap dan nampak minyak itam keluar..

rupa-rupanya minyak itam bocor daa...habis la..aku dan kawan aku mula la telepon bantuan..aku memang ada 2 hp la..1 celcom, 1 hotlink..tapi celcom xde credit dah..hotlink pon bape sen je..mesej akak aku je 10sen..nak kol memang tak lepas lah..maka, aku hutang la maxis..nasib boleh..

aku kol abg ipar aku dan abg ipar aku gtau bapak aku..kawan aku lak kol kawan dia yang tak kerja hari ini dan nasib baik ada!hoorayy!the hero ada!

sementara menunggu hero datang, aku dan kawan aku mula lah menggila dalam kete..yela..bila panas sudah naik ke kepala, maka gila pon menjelma..ahhahha!boleh ke?boleh saja...

meh aku share muka aku yang menggila...
tengok bonet depan dah terbukak..huhuh...

nih muka sengal kot..=__="

*sungguh panas..maka bukak pintu beso2*

nasib lah aku berenti kat belah kanan..so belah pemandu nih dekat dengan divider la kan...huhhhu...

lama gak lah aku menanti hero..xpe..hero memg selalu lambat..hihii...dalam 40 minit menunggu,hero pon sampai...dia tarik kete tuh sampai rumah aku...

huhuhu..sedeh nye..sampai rumah abah lak bebel..knp aku tak tengok minyak itam la..itu la..ini la..aiishh!aku pegi keje pagi2 xdelak suh aku menengok benda nih..aiishh!

dan Alhamdulillah selamat kami sampai rumah..kete tuh xtau lah sape nak betul kan..ponat aje aku isi minyak banyak-banyak tapi tetap tersadai..

tak dapatlah tengok "Jack Sparrow", "Kongsi" atau "nur Kasih"..aku xde hal nak tengok mana-mana pon..asalakan kena timing nye..aiishh!

ini bermakna aku menonton dalam mimpi saja...

TT__TT

memang sedeh woo..bad day kan today??

p/s: check minyak itam kete tiap minggu oke?

nota kaki: aku nak tengok wayang la!!

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...