Friday, April 29, 2011

... besh jugak JOZAN nih ...

tarikh: 29 april 2011

korang pernah tengok Maharaja Lawak yang minggu ke-4 tak??

lawak JOZAN??

meh tengok...


korang ada tak baca komen-komen kat bawah tuh???

ape dah ada yang cakap dorang mempersendakan Islam la..

sume nih adalah cerit pengajaran la dorang bagi kite nih yang menengok..

1. datang surau atau masjid niat nak solat la..name pun sembah Allah SWT dan masuk pon rumah Allah SWT..
2. kan dorang tuh pencuri duit tabung surau atau masjid..realiti kan ada..err??ade ke??
3. kan maksud nye kena ikhlas kalau menderma..konon nak baki..ahhah!!mane ada derma baki-baki..hahaha!!bagi rm10..cakap nak derma rm5..hahaha!contoh la...

ala..pengajaran..eloklah derma kena ikhlas...ikhlas atau tidak seseorang itu urusan dia dengan Tuhan...tak ikhlas kan dosa...eloklah ikhlaskan hati bila nak derma....

kalau tak jadi cam aku la kan..hp aku ilang.*klik situ*..tak ada rezeki aku..tak ape la..redha je la..tak tahu nak cakp ikhlas atau tak..sebab hp tuh kesayangan aku..huhuhu~

ape la komen-komen tuh..tak suka sudah la..nih nak kutuk-kutuk..huuhu...aku lak layan je..janji gelak...hahahha!

p/s: pikir positif..jadikan pengajaran..kan ape yang dorang citer tuh pon realiti berlaku dalam keliling kite..

nota kaki: elok tgk lawak malam-malam sebelum tido..hihih~Nabil pon lawak..tak tau mana 1 nak undi


7 comments:

alinac lover said...

mmg best :)

☻UsaGi NaNa☻ said...

yep..besh..hihihi

baincardin said...

hilang stress tgk dorang! ^_^'

☻UsaGi NaNa☻ said...

yee..memg besh!!

NOOR FATIN said...

aku tgk kat youtube je. xundi la. haha aku harap diorg menang :P

☻UsaGi NaNa☻ said...

ak pon x undi sape1 pon..hihihi..sje je ckp undi...poyo jap..hahah!

Azlan Hasan said...

hehehe..memang best..tapi kan x elok kalau kalimah Allah s.w.t tu kita buat gelak2 btul x??hehehe..itu pandangan peribadi je la..hehe..

Regards,
-Strider-