LAZADA

Tuesday, December 28, 2010

... keindahan tercipta ....

something that i want to share with....but it hard for me to tell with...i try to be open..but hard for me coz i dun want anybody hurt feeling....

manusia x pernah rasa puas kan dgn ape yang diberi..sentiasa mencari lebeh kan??x tkt menyesal ke???aku sure lepas ape yang terjadikan pasti akan nyesal ble lepaskan yang digengam selama ini tapi alpa dgn ape yang ada....

manusia!!manusia!!alpa dan leka memg xleh dipisahkan...

begitu juga dgn aku....

seperti aku yg dlu ingin kan sayap....bila aku dpt sayap kecil yg boleh membuat aku terbang sedikit...aku menjaga ia dgn sedikit hati...hati kecil seperti menganggap sayap itu wujud atau tidak..aku berjalan sahaja tanpa gunakan sayap..guna bila perlu....tiba2 aku rasa spt ingin bukak sayap itu dr belakng aku...aku cuba buka...dan cuba...akhirnya aku berjaya...

kini sayap kecil aku digantikan dgn sayap besi...wahh!!berat sungguh sayap itu..tapi sayap itu membuat aku gembira yang tak terhingga...sungguh mendamaikan walaupun aku begitu sukar untuk terbang...memg sgt2 sukar...tp ada teman yg setia membimbing aku untuk terbang....

tiba-tiba...aku terpksa meninggalkan sayap besi itu di tempat asalnya...aku terpaksa menerima sayap perak yang konon nye boleh bawak aku terbang jauh lg...tp aku tidak pasti dgn sayap perak ini...bg aku...ia seperti seksaan untuk aku....terbang tinggi bukan la setinggi pokok..tp aku kena lebeh tggi dr langit..mencabar bukan??tp apekah tenaga syap ini akan lebeh???memberi aku kehidupan yang terbaik dan memberi aku kesenangan idup??

maka aku pun buntu...pokok yang aku semai dr kecil semakain gugur daun dia...apekah yg patut aku buat??teruskan berjalan atau berpatah balik???tp aku tahu diri aku dan kemampuan aku...aku boleh buat yang terbaik..cuma aku masih belum sedar sahaja...

mereka ada..sentiasa ada...menyokong aku walauapapon...dan aku harap aku tabah...

keindahan tercipta buat tiap manusia pasti ada...cuma perlu sedar atau tidak..itu sahaja...sukar bukan???bagi aku...ia hanyalah permulaan idup bagi aku...sampai bile aku perlu merangkak kan??

jawapan nye??ada pda dri sendri...

No comments:

::: Setelah menerjah post sendiri :::

perhh!! bertahun sudah belog aku ni eh. from 2010. then aku kawen 2014. beranak pinak from 2015 until 2021. HHAHAH i have 4 ketoi anak. 1 bu...