Thursday, October 21, 2010

... to u my dear future husband ...

u want me??plz think it again and again!

saya nak beritahu awk, duhai suami masa hadapan saya...ape yg akan saya taip ini adalah tentang sikap dan perangai saya...oleh itu, sblm awk rse awk nk kwen dgn sy semate melihat gmbo shje..baik awk lupekan..krn ble kte da knal pasti awk rse myesal..dan awk akn tgglkan saya tanpe sbb yg munasabah...dan wat saya benci awk secara tiba-tiba...

apa yang saya taip ini harap awk paham..andai x paham baik lupakan saja untuk membacanya berulang kali...

baiklah..saya mulakan..(tarik nafas dalam2)

saya seorang yang cepat merajuk. oleh itu, saya nak awak tahu cara-cara nak memujuk saya. andai saya merajuk berpanjangan pun, ia tidak merunsingkan awk..malah membuat awk bahagia melihat muka buruk saya dan awk tidak putus asa untuk melihat saya tersenyum bersama dengan awak..tapi ingat..cepat pujuk untuk elak merajuk berpanjangan..

saya cepat marah.dan saya tahu kalo kita selalu mara bermakna kita cepat tua..dan yaa..tidak usah lah awk nk berkata begitu..krn ia hanya menambahkan api saja.tp bila saya mara..saya harap awk sudi dengar apa yang saya ingin luahkan tanpa awk menyampuk atau mengapi-apikan keadaan sahaja..awk hanya perlu bersuara dan nasihat bila saya mengeluarkan kata-kata kesat.

saya masih mencari diri. saya tahu awk akan cakap sikap saya ini tidak matang bukan..sedangkan orang tua pon boleh bersikap kanak-kanak apatah lagi saya yg mencari diri sendiri..dan saya harap awk boleh membantu dan memimpin saya mencari diri bukan dengan cara mentertawakan atau menghina saya..

saya cepat terluka dan terasa. andai awk ingin menegur atau menasihat saya, pandai-pandai la awk menapis atau membungakan ayat-ayat awak untuk saya menerima kata-kata awk.

saya budak cenggeng..ya..saya sangat-sangat mudah mengalirkan air mata..dan awk jgn sesekali benarkan air mata saya mengalir krn kesilapan awk atau krn sikap dan perangai awk..andai saya menagis krn awk yang lukakan saya..sukar untuk saya menerima awk..tp kn awk..jika saya menagis bkn krn awk..hrap awk sudi izinkan saya menagis dibahu awk..harap awk x kesah bila baju awk dibanjiri dgn air mte saya..dan hrp awk mampu menghapuskan air mta saya dari terus mengalir...

saya cpt putus asa. saya harap awk tidak jemu memberikan saya kata-kata semangat untuk saya teruskan berdiri dikaki sendiri.

saya selalu melakukan kesilapan.saya harap awk tidak mara bila saya melakukan kesilapn yang sama berulangkali sbb kesilapan yg kite lakukan tuh akan mematangkan kite dan membuat diri ini menjadi yg terbaik dari semlm..

saya kekadang pelupa..saya akan jd pelupa bile terlampau gemuruh dan penakut.tapi saya harap awk boleh mengingatkan saya bila saya lupa tentang sesuatu perkara..dan harap awk sabar.

saya juga kekadang alpa. saya harap awk dpt membantu saya meneruskan perjalanan hidup saya ke jalan yang benar. dan awaklah yang akan menjadi imam saya.

saya penakut. saya harap awk tidak jemu untuk menasihati dan memberi semangat untuk saya tabah dan berani hadapi semua dugaan..sesungguh nya saya manja dan selalu minta awak menemani saya di mana sahaja..harap awk sudi.

saya mempunyai emosi yang tak menentu. harap awk sabar dan sentiasa bersedai menghadapi emosi saya itu.kekadang saya mara,hepi, menangis dan takut pada masa yang sama, harap awk tidak merasa pelik tapi awk akan tersenyum dan ketawa bila berdepan dengan sikap saya itu.

saya seorang yang degil dan keras hati. saya tahu sukar untuk awk menerima nya..tapi itulah saya..degil dan keras hati.hrp awk sberabar yang kekadg bila ini terjadi bermakna saya ego.

saya mudah kecewa dan mudah lembut hati. bila saya kecewa hrp awk bantu untuk saya bangkit semula..bila saya lembut hati,hrp awk tidak mengambil kesempatan ke ats diri saya..

soalan:wujudkan lelaki spt ats ini? adakah dia tercipta untuk aku?ketidaksempurnaan diri aku ini harap die sudi menerimanya.

aku tahu tiada manusia yang sempurna.tapi jika dimata, dihati dan bagi dirinya yang aku ini sempurnakan die dan hidup die.pasti aku akan rasa sebegitu jua..die melengkapi aku dan aku melengkapi die..

tapi yang pasti semua ini hanya FANTASI aku...

adakah future husband aku sanggup menerima aku?

semua yang ada diats nih adalah 100% sikap aku yang pasti kau sukar untuk memahami nye..dan aku luahkan cara2 untk kau berdepan dgn nya~

No comments:

❦❦❦❦❦❦❦❦❦❦

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...