Friday, June 4, 2010

..hati merintih..

x semudah yang disangka..tak sesenang yang dilihat..
hati kecil merintih..tapi tiada siapa yang mengerti..
kehendak hati..simpan sendiri..
ikut kan akal..dilihat semua sempurna..

tapi..

jika hanya merancang memang senang..
jika rancangan itu di izinkan oleh Allah swt..
pasti semua yang dirancang akan sempurna..

tapi..

andai Allah swt tidak mengizinkannya..
maka..
rancangan hanya tinggal rancangan..
dan hati pasti kecewa..

bila kecewa kunjung tiba..
pasti air mata jatuh ke bumi..
andai tidak ingin kongsi perasaan sedih..
maka bermulalah "DRAMA QUEEN"..
yaa..ratu segala drama..

DRAMA ape yang sang ratu main kn?
drama kepura-puraan pun bermula..
hati sedih..
muka dimaniskan dengan senyuman..
suasana gembira..
muka dihamburkan kesedihan..
suasana suram..
dihiburkan sesuatu yang indah..

sampai bila drama ini akan diteruskan?
drama ini akan dilakukan sehingga nyawa tiada di pentas dunia ini..
maksud nya..kematian..
yaa..melihat orang lain gembira lebih mudah..
tapi..untuk kekal kan kegembiraan nya..
tidak semudah yang disangka..
menjaga hati bukan kerja yang mudah..

andai asyik menjaga hati orang..
siapa yang akan menjaga hati kita?
hanya kita sendiri..

tidak penatkah hidup penuh kepura-puraan?
tidak penatkah mendengar rintihan hati sendirian?
tidak penatkah menahan kesedihan?
tidak penatkah mengekalkan kegembiraan tapi hati tidak ceria?
tidak penatkah menjaga hati orang lain?

pasti aku akan cakap penat..
dan penat..tapi apakan daya..
itu pilihan aku..
kepura-puraan aku..
kesedihan tanggung sendiri..

bilakah kebahagiaan akan menjadi milik kekal aku?
aku sendiri tiada jawapan..
tapi..akan aku teruskan mengejar kebahagiaan..
sejauh mana pun ia berlari..
aku akan kejar dengan sepenuh hati aku..

bahagia..
tunggu la aku..akan aku capai mu 1 hari nanti..


note: hati kosong..minda nk tido..perot lapo..
ayat ni jiwang la pulak..huhuhu~




6 comments:

Farid said...

ai ngah carik duit nie...


sabarla sket....xsusah t bila kita da mered....



>>__________<<

☻UsaGi NaNa☻ said...

cr duit??nk kwen ke??hihihi

kita da mered??adekah awk dgn sy??hahaha~~
mered?x terpikir lak..huhuhu~

nWa said...

sgt setuju.. kadang2 kite cube jage ati org, tp yg plg sedih org lak yg amek kesempatan ble kite terlalu baik.. yg lebih sedih, ble org yg kite syg yg amek kesempatan tu.. huhu.. ~current mode: kecewa..

☻UsaGi NaNa☻ said...

hihihi~~nwar..
sy phm mksd awk...
huhuhu~ape leh wat..lumrah dunia..pentas dunia..
ape pon..lakonan masing2 ada watak memasing..
bad n good..sndri moo ingt la..hihi~

nWa said...

tQ kerna memahami.. biasenye org susah nk memahami pedihnye melainkan mereka sendiri pernah melaluinya.. huhu..

☻UsaGi NaNa☻ said...

melalui nye????
huh!mcm2 sy da lalui..bnda yg sy x lalui pon sy leh rse...tp i know that share feeling xkn sme dgn melalui nye..tp~sharing is caring~