Monday, May 31, 2010

..Teman.. (part 1)

suatu dulu mase kite di zaman persekolahan...Tingkatan 4..

teman...
ku masih ingt mase aku mule2 masuk di klas mu...
aku tukar kelas..
ko terpana melihat aku..
di hatimu berkate,"eh!1 kelas aku ke nt?"
yaa...kite 1 kelas teman..
kelas kite penuh dgn kwn2 yg nakal2..

teman...
ingat kah kau..
waktu rehat kau suka mengusik aku..
pasti aku akn merajuk pada kau...
kau juga suka curi2 melihat ku...
dan aku tidak hirau kn pandangan matamu..

teman...
ingat kah kau yang bile tiba waktu mkn..
kau suka curi-curi melihat aku sedang mkn..
tapi aku endah kan kau kerna ia hanya gangguan aku..
bile aku masuk kelas..pasti kau akn menegur aku..

teman...
kau lambat luahkan perasaan kau kpd ku..
terlebih dahulu..sahabat mu telah mencuri hati ku..
kami menjadi pasangan secara senyap..
bile rahsia aku dgn die terbongkar..
muka kau penuh dgn kejutan...

teman...
dan saat itu...
kite sudah tidak seakrab dlu..
aku terpakse menjge hati kekasih ku yang juga shabat mu..
apekan daya..
bile aku ingin menegur mu atau bergurau dgn mu..
pasti sahabt mu ada,maka batas nyer pergurauan kite..

cuti sekolah tiba...dan thn dpn nye kita Tingkatan5..
maka...bila sekolah pun bermula..
aku jumpa kau,teman..
bahagia nya aku..

teman...
kite satu kelas lg..
tp suda tidak semesra dahulu...
kau hanye mampu memndg aku..
dan aku hnye mmpu memndgmu...

teman...
SPM kite bakal tiba...
sudah tiba pertengahan tahun..
yaa...sepatut nya kita serius tahun itu..
tapi..tidak pada kau..

teman...
aku ingat lg waktu itu..
lepas kelas kimia pasti aku akan masuk kelas lambat..
bila aku masuk kelas...
kelas menjadi kecoh kerna kau dpt surat cinta..

teman...
aku tahu siapa gadis itu..
aku tahu sikap gadis itu...
detik hati aku timbul satu perasaan mara..
pasti bkn perasaan cemburu teman..tp..

teman...
perasaan itu ialah perasaan marah..
bukan marah pada kau..tp pd si gadis..
yaa..gadis itu bukan terbaik untuk mu..
aku tahu permainan dia..
maafkan aku teman..

teman...
maafkan aku kerna tidak memberitahu kau tentang gadis itu..
aku melihat kau senyum kegembiraan..
kau bahagia bila kau terima surat cinta dari si gadis itu..
maka..aku hanya mampu melihat kau dari jauh..

teman...
SPM pun telah tiba..
kekasih aku memberitahu aku yang hubungan kau dgn si gadis sudah berakhir..
tp..aku tidak terkejut..aku sudah jangka pasti ini akan terjadi..
maafkan aku kerna tidak dpt bersama mu saat itu..
SPM lebih penting dari segalanya..

teman...
aku tau kau tidak dpt melupakan dia..
walaupun engkau ketawa,bergurau senda..
tapi..wajah mu masih suram...
terpacar kesedihan mu..
tapi..aku mendiamkan diri sahaja..


ini gmbo patung hnye hiasan..spt inikah aku dgn teman???hahah~
tidak...ini ank buah aku je..huhuhu~

,

No comments: